بورس ۵ هزار واحد رشد کرد/انتظار بازگشت رونق به بورس با اجرای بسته ۳+۷



بورس,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی
شاخص کل بورس تهران در انتهای معاملات امروز چهارشنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰، با رشد ۵۰۶۵ واحدی به یک میلیون و ۲۰۷ هزار و ۶۹۵ واحد رسید. 

به گزارش مهر، شاخص کل بورس تهران در انتهای معاملات امروز چهارشنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰، با رشد ۵۰۶۵ واحدی به یک میلیون و ۲۰۷ هزار و ۶۹۵ واحد رسید.

 

همچنین شاخص کل هم وزن نیز ۲۰۸ واحد افت کرد و به ۴۲۷ هزار و ۲۵۴ واحد رسید.

 

نمادهای وبملت، فارس، فملی، وپاسار، وتجارت، فولاد و وبصادر بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص امروز داشتند.

 

مدیرعامل بورس تهران با اشاره به بسته پیشنهادی دهگانه تحت عنوان ۳+۷ برای رونق بازار سرمایه گفت: این بسته می‌تواند تقویت طرف تقاضا را به دنبال داشته و رشد بازار سهام را نوید دهد.

 

 انتظار بازگشت رونق به بورس با اجرای بسته ۳+۷

 

مدیرعامل بورس تهران با اشاره به بسته پیشنهادی دهگانه تحت عنوان ۳+۷ برای رونق بازار سرمایه گفت: این بسته می‌تواند تقویت طرف تقاضا را به دنبال داشته و رشد بازار سهام را نوید دهد. 

 

به گزارش تسنیم به نقل از سنا، علی صحرایی، مدیرعامل شرکت بورس تهران صبح امروز چهارشنبه در برنامه صبحگاهی رادیو جوان به بررسی تاثیر بسته پیشنهادی 3+7 بر بازار سرمایه پرداخت و تاکید داشت که چنین موضوعی تاثیر مثبتی بر روند بازار سهام خواهد داشت.

 

مدیرعامل شرکت بورس تهران با بیان اینکه سه بند از بسته 3+7 آماده اجرا است، گفت: هفت بند دیگر نیز برای اجرا نیاز به تصویب و قانون گذاری دارد. در این میان موارد متعددی از بسته حمایتی مزبور به مباحث مالیاتی تعلق دارد.  به طوریکه پیشنهاد شده تا تشویقاتی در قالب معافیت مالیاتی به شرکت ها اعطا شود تا به سرمایه گذاری با حجم بالاتر در بازار سهام بپردازند.

 

علی صحرایی در ادامه به تاثیر اجرای بسته ده گانه مزبور بر روند بازار پرداخت و گفت: هر یک از بندهای دهگانه این بسته، منابع مشخصی را مورد هدف قرار داده و طبق برنامه ریزی های صورت گرفته، هدف اصلی تقویت مستمر و پایدار طرف تقاضا در بورس خواهد بود.

 

وی در ادامه افزود: به طوریکه روز گذشته و بعد از انتشار این اخبار، شاهد بازگشت جوی مثبت به بازار سهام بودیم و شاخص کل رشد را تجربه کرد.

 

صحرایی در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا روند مثبت ایجاد شده در میان مدت نیز تداوم خواهد داشت، گفت:  بازار سهام از لحاظ بنیادی در وضعیت مطلوبی به سر می برد و در بیشتر شرکت ها هیچ مشکلی از لحاظ بنیادی وجود ندارد. در این میان عمده شرکت های بزرگ فعال در بازار سهام که بیشتر دارایی مردم در آنها قرار دارد و پرتفوی سهام عدالت نیز از سهام این شرکتها تشکیل شده، در شرایط مناسبی قرار دارند و از لحاظ سودآوری تقویت شده‌اند.

 

مدیرعامل شرکت بورس تهران در ادامه با تاکید بر اینکه شرایط شرکتها مثبت است، افزود: در حال حاضر آسیب اصلی به اعتماد مردم وارد شده و راهکاری ارائه شده و همین بسته حمایتی ده گانه می‌تواند اعتمادسازی مجدد را در میان عموم جامعه سهامداری کشور ایجاد کند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------