آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

خبر جدید دولت درباره حقوق امسال کارمندان

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارکنان دولت در سال جاری خبر داد. به گزارش خبرآنلاین، داوود منظور در…

راه علاج مهار کرونا بستن مغازه‌ها نیست/ دولت نسخه دیگری بپیچد



کرونا,اخبار پزشکی ,خبرهای پزشکی
رئیس اتاق اصناف اصفهان گفت: برای مهار کرونا در زمان پیک شیوع این ویروس باید نسخه دیگری پیچیده شود و امروز راه علاج کرونا بستن مغازه ها نیست، البته دیگر کسی زیر بار بستن مغازه های خود نمی روند.

رسول جهانگیری در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص وضعیت قرمز و بحرانی کرونا در اصفهان و فعالیت اصناف و اجرایی نشدن محدودیت ها، اظهار کرد: اینکه بعد از ۱۷ ماه از کرونا نسخه ای بپیچیم که اصناف دوباره تعطیل شوند، به نوعی بی تدبیری است.

 

وی تصریح کرد: برای همزیستی با کرونا طی این مدت، باید بر روی فرهنگسازی در رعایت پروتکل های بهداشتی کار می کردیم و اینکه در زمان پیک کرونا بگوییم اصناف تعطیل کنند، اصلا منطقی نیست و حتی در دنیا این گونه عمل نمی شود.

 

رئیس اتاق اصناف اصفهان با بیان اینکه در بررسی های مختلف، اصناف تنها ۱۰ درصد عامل انتقال ویروس کرونا هستند، تاکید کرد: ۹۰ درصد دیگر عامل انتقال ویروس کرونا جامعه و حمل و نقل عمومی، مراکز تجمعی دولتی و خدمت رسانی، فضای باز شهری و ... است که اکنون پروتکل های بهداشتی مقابله با کرونا را رعایت نمی کنند.

 

وی یادآور شد: در مدت زمان ۱۰ روزه بازگشایی زاینده رود، مردم اصلا پروتکل های بهداشتی مقابله با کرونا را رعایت نکردند و شاهد تجمعات گسترده در حاشیه رودخانه بودیم.

 

جهانگیری با اعتقاد بر اینکه همواره نمی توان جلو این گونه تجمعات را بگیریم، تصریح کرد: مهمترین روش مقابله با شیوع ویروس کرونا و کمک به کادر درمان رعایت پروتکل های بهداشتی مقابله با کرونا همچون زدن ماسک و فاصله گذاری اجتماعی است.

 

وی با بیان اینکه اتاق اصناف نیز آنچه را که در شیوه نامه های مقابله با کرونا در وضعیت قرمز اعلام شده را به اتحادیه های خود ابلاغ کرده است، گفت: شاید به صورت موردی تالاری اقدام به برگزاری جشن عروسی کند، اما به صورت کلی تالارها تعطیل هستند و رستوران ها نیز بیرون بر هستند.

 

رئیس اتاق اصناف اصفهان در خصوص اینکه با وجود وضعیت قرمز اصفهان تمام رستوران ها و کافی شاپ های شهر به صورت کامل در داخل خدمات ارائه می دهند و بیرون بر نیستند، گفت: این موضوع را قبول ندارم و در حال حاضر تمام کافی شاپ ها و فست فودی های اصفهان بیرون بر هستند و مطابق پروتکل های بهداشتی عمل می کنند و اگر رستورانی خدمات ارائه می دهد قطعا در فضای باز است، چراکه ارائه خدمات و سرویس دهی غذا در فضای باز اصلا ممنوع نیست.

 

وی با بیان اینکه تنها نباید در رعایت پروتکل های بهداشتی اصناف را نشانه بگیریم، گفت: امروز تمام مراکز تجمعی اداری و دولتی باز هستند و نباید در زمان پیک کرونا به اصناف خرده بگیریم.

 

جهانگیری تصریح کرد: برای مهار کرونا در زمان پیک شیوع این ویروس باید نسخه دیگری پیچیده شود و امروز راه علاج کرونا بستن مغازه ها نیست، البته دیگر کسی زیر بار بستن مغازه های خود نمی روند.

 

وی با بیان اینکه امروز آستانه تحمل جامعه کم شده است، گفت: در حال حاضر وضعیت اقتصادی کشور خوب نیست و اگرچه حفظ جان مردم در برابر کرونا مهم است، اما دستگاه های تصمیم گیر برای مهار این ویروس باید بعد از ۱۷ ماه نسخه دیگری بپیچند و از سوی دیگر از طریق رسانه های عمومی و سمن هایی که مطالبه گر حقوق مردم هستند فرهنگسازی شود.

 

رئیس اتاق اصناف اصفهان گفت: امروز بعد از ۱۷ ماه دیگر نمی توان جلو مراسم های مذهبی و جشن ها را بگیریم و تنها باید پروتکل های بهداشتی مقابله با کرونا را رعایت کنیم.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------