تداوم روزهای سیاه بورس/ رییس سازمان بورس: حجم فروش روزانه اوراق در بازار بدهی قابل توجه است



بورس  ,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی
شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با ثبت افت ۳۸هزارواحدی مواجه شد.

به گزارش تسنیم، در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه بیش از 5میلیارد و 965میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر 4هزار و 887میلیارد تومان در بیش از 561هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با افت 38هزار و 772واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و 418هزار و 721واحد قرار گرفت.

 

بیشترین اثر منفی بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی شرکت‌های صنایع پتروشیمی خلیج فارس، سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی و فولاد مبارکه اصفهان شد و در مقابل شرکت‌های آلومینیوم ایران، گروه صنایع کاغذ پارس و مهندسی نصیر ماشین با رشد خود مانع افت بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

 

بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله 3میلیارد و 371میلیون ورقه به‌ارزش 6هزار و 884میلیارد تومان در 392هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) 350واحد افت کرد و در ارتفاع 20هزار و 484 واحد قرار گرفت.

 

در این بازار هم امروز بیشترین اثر منفی بر شاخص فرابورس به نام نمادهای معاملاتی پلیمر آریا ساسول، سرمایه‌گذاری صبا تامین و پتروشیمی تندگویان شد و در مقابل شرکت‌های پتروشیمی زاگرس، مجتمع جهان فولاد سیرجان و صنایع شیمیایی کیمیاگران امروز بیشترین اثر مثبت را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

 

 رییس سازمان بورس: حجم فروش روزانه اوراق در بازار بدهی قابل توجه است

رییس سازمان بورس با تاکید بر این که به صورت روزانه حجم فروش اوراق در بازار بدهی قابل توجه است، گفت: باید به منشا فروش این اوراق توجه جدی شود.

 

بورس  ,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی

به گزارش تسنیم، محمد علی دهقان دهنوی با بیان اینکه به صورت روزانه حجم فروش اوراق در بازار بدهی قابل توجه است، گفت: باید به منشا فروش این اوراق توجه جدی شود. بخش اعظم فروش اوراق، ناشی از عملیات بازار باز بین بانک مرکزی و بانکها است که ثبت آمار معاملات آن در بازار بدهی رخ می دهد و به هیچ عنوان به معنی فروش اوراق توسط دولت نیست. در واقع طی سه هفته اول مهرماه دولت هیچ فروش اوراقی در بازار نداشته است و برای هفته بعد هم برنامه فروش ندارد.

 

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار تأکید کرد: آن چیزی که تحت فروش اوراق در آمار روزانه منعکس می شود ناشی از عملیات بازار باز بانک مرکزی است و ارتباطی با فروش اوراق توسط دولت ندارد. ضمن آنکه دولت هم متعهد و ملتزم به حفظ نرخ بهره است و هیچ برنامه ای برای افزایش نرخ بهره وجود ندارد و نگرانی در این زمینه کاملاً بی مورد است.

 

رییس سازمان بورس ادامه داد: به عنوان عضو در تمامی جلسه‌های کمیته بند کاف بودجه و همچنین جلساتی که در قالب کارگروه تامین مالی در داخل وزارت اقتصاد برگزار می شود، حضور مستمر داشته و شاهد هستم دکتر خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در این جلسات بر لزوم حفظ و کنترل  نرخ بهره اوراق تاکید دارند.

 

به گفته دهقان دهنوی، وزیر امور اقتصاد و دارایی در این جلسه ها تاکید دارند که تغییر سر رسیدها، تنها راه حل درست برای ایجاد جذابیت در فروش اوراق است و هیچ نیازی به افزایش نرخ بهره نیست و به صورت اساسی و اصولی با افزایش نرخ بهره مخالف هستند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------