آخرین اخبار اقتصادی

تعطیلی پنجشنبه‌ها,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی

هشدار رییس اتاق بازرگانی؛ خطر حذف ایران از نقشه تجارت جهانی با تعطیلی پنجشنبه‌ها

نایب رئیس کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی تهران گفت: تصمیم مجلس مبنی بر تعطیلی پنجشنبه‌ها نتیجه‌ای جز افزایش مشکلات…

لوبیا قرمز در یک‌‌قدمی۵۰هزارتومانی‌شدن



 لوبیا قرمز  ,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی
بازار حبوبات که در 6ماه ابتدایی امسال بر موج گرانی سوار بود، مهرماه را هم با افزایش قیمت آغاز کرد تا همزمان با نیمه دوم سال و فصل افزایش مصرف، دسترسی به این مواد غذایی برای بخش بیشتری از مردم سخت شود. 

به گزارش همشهری، بعد از افزایش ۳۰درصدی نرخ حبوبات در 3ماه تابستان، قیمت بیشتر اقلام حبوبات در نرخنامه جدید سازمان میادین میوه‌وتره‌بار هم تغییر کرده و تا ۱۱درصد افزایش نشان می‌دهد.

 

بر این اساس بیشترین افزایش نرخ مربوط به لوبیاقرمز کپسولی بوده که قیمت بسته‌های ۹۰۰گرمی آن از ۴۴.۴۰۰تومان به ۴۹.۵۰۰تومان رسیده تا قیمت هر کیلوگرم از این ماده غذایی پرمصرف و باارزش از مرز ۵۰هزار تومان عبور کند. البته قیمت حبوبات و به‌ویژه لوبیاقرمز و لوبیاچیتی در برخی خرده‌فروشی‌های سطح شهر مدت‌هاست از ۵۰هزار تومان فراتر رفته اما در میادین، بیشتر اقلام کالایی با نرخ عمده‌فروشی عرضه می‌شود. لوبیاقرمز کپسولی در میادین از مردادماه امسال تاکنون ۱۰هزار تومان گران شده است. دال‌عدس هم همین میزان افزایش قیمت را در 3ماه گذشته تجربه کرده و از کیلویی ۲۵.۳۰۰تومان به ۳۴.۵۰۰تومان رسیده است. بسته‌بندی‌‌های شرکتی این محصول هم به همین میزان گران شده‌اند. عدس ریز و لوبیا چشم‌بلبلی هم اقلامی هستند که بین ۲ تا ۳هزار تومان گران شده‌اند. هر کیلو لوبیا چشم‌بلبلی در میادین ۴۴هزار تومان و هر کیلو عدس ۳۶هزار تومان به فروش می‌رسد.

 

بر اساس آخرین نرخ‌نامه سازمان میادین میوه‌وتره‌بار شهرداری تهران، قیمت هر کیلو ماش نیز از ۲۹هزارتومان به ۳۲هزار تومان رسید تا در میان حبوبات تنها لوبیا سفید قیمت زیر ۳۰هزارتومانی داشته باشد. براساس جدول نرخنامه میادین میوه‌وتره‌بار، قیمت برخی از اقلام ازجمله لوبیاچیتی، لیموعمانی، سویا، گندم و جو تغییری نداشته و این اقلام در میادین بدون افزایش نسبت به شهریورماه عرضه می‌شوند.

  

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------