آخرین اخبار اقتصادی

حقوق کارگران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

وزیر کار: از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند

وزیر کار اعلام کرد که از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند. به گزارش عصرایران، به این نتیجه رسیدیم که با ارسال…

وزیر اقتصاد: نگران افزایش درآمد مالیاتی دولت نباشید



 وزیر اقتصاد ,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی
وزیر امور اقتصاد و دارایی درباره افزایش درآمدهای مالیاتی دولت در سال آینده گفت: سیاست دولت تمرکز بر کاهش فرار مودیان و شناسایی افرادی است که مالیات نمی‌پردازند و بنابراین نیاز نیست افراد دیگر نگران باشند. 

به گزارش ایسنا، سیداحسان خاندوزی امروز در مراسم رونمایی از دو محصول خودپرداز ارزی و کارت ارزی ریالی بانک ملی با تاکید بر اینکه سیاست دولت کاهش فرار مالیاتی است، گفت: افزایش درآمدهای مالیاتی که در لایحه بودجه سال آینده دیده شده متکی بر کاهش فرار مالیاتی است، نه افزایش فشار و بار مالیاتی بر مودیانی که مالیات خود را به صورت شفاف پرداخت می‌کنند. این افراد نباید نگران افزایش درآمد مالیاتی باشند.

 

وی ادامه داد: افزایش مالیاتی دولت تمرکز بر کاهش فرار مودیان و شناسایی افرادی است که مالیات پرداخت نمی‌کنند. درصد کمی از مودیان مالیاتی که بیشترین درآمد را دارند مالیات پرداخت نمی‌کنند که تمرکز دولت روی این افراد است.

 

خاندوزی در ادامه با اشاره به رونمایی از خودپرداز ارزی و کارت ارزی و ریالی بانک ملی گفت: ما از هر ابزاری که بتواند به کاهش تقاضای اسکناس ارز کمک کند استقبال می‌کنیم.

 

همچنین در این مراسم محمدرضا فرزین - مدیرعامل بانک ملی در مورد رونمایی از دو محصول مذکور توضیح داد: سامانه جدید تحت عنوان کارآ راه‌اندازی شده است که افراد می‌توانند در بانک ملی حساب ارزی باز کنند و کارت عابربانک دریافت کنند که با این کار امکان خرید ریالی هم فراهم است و هر زمانی که بخواهند می‌توانند پول خود را برداشت کنند.

 

وی ادامه داد: همچنین افتتاح حساب غیرحضوری فراهم شده و مردم و صرافی‌ها می‌توانند به صورت غیرحضوری افتتاح حساب ارزی داشته باشند. تعداد خودپردازهای ارزی فعلا محدود است اما به زودی افزایش خواهد یافت.

 

همچنین به گفته مصطفی تقی‌زاده - کارشناس اداره کل عملیات بانکی بانک ملی سقف برداشت از این دستگاه‌ها ۵۰۰ دلار یا یورو و ثبت واریز نیز ۱۰۰۰ دلار یا یورو است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------