سوء استفاده از ارزهای مسافری/ اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی به ۸۰ شرکت صوری



 پلیس امنیت,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی
وی با بیان اینکه ۲۰۰ نفر از افراد مرتبط با این موارد از سوی پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ شناسایی و دستگیر شدند، گفت: این افراد با پرونده تشکیل شده به مراجع قضایی رفته و اموالشان هم توقیف شد. 

  رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از دستگیری ۲۰۰ نفر که با ایجاد شرکت‌های صوری اقدام به دریافت ارز ۴۲۰۰ تومانی کرده بودند، خبر داد.

 

سرهنگ علی ولیپور گودرزی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره برخورد پلیس با اخلالگران در بازار ارز اظهارکرد: برخورد با اخلال گران بازار ارز یکی از وظایف پلیس امنیت اقتصادی است و موضوعی نیست که متوقف شود، اما در مقاطعی با توجه به درخواست بانک مرکزی یا شرایط ممکن است این موضوع تشدید شود، وگرنه همواره با مخلان بازار ارز و امنیت اقتصادی برخورد می‌شود.

 

وی درباره سوءاستفاده از سهمیه ارز مسافران خارج از کشور نیز گفت: این درپی طرحی بود که بانک مرکزی برای حفظ حرمت دانشجویان و افرادی که به خارج از کشور می روند ارائه داده بود، تا این افراد با توجه به برخی محدودیت ها ارز را به همراه داشته باشند و دچار مشکل نشوند، اما متاسفانه برخی از آن سوءاستفاده کردند و از ما به التفاوت قیمت آن سوءاستفاده کردند که ما این افراد را در فضای حقیقی و مجازی شناسایی کرده و با آنان برخورد کردیم.

 

رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ ادامه داد: البته در حال حاضر مصوبه جدیدی جایگزین این طرح قبلی شده و شرط بلیط هم به آن افزوده شده است که جلوی این سواستفاده گرفته شود. حتی ما در یکی از جلسات با بانک مرکزی این پیشنهاد را مطرح کردیم که بعد از عبور از گیت این ارز به آنان تحویل داده شود تا امکان هیچ نوع سواستفاده‌ ای وجود نداشته باشد. به طورکلی در حال حار تقریبا این موارد خیلی کمتر شده است.

 

برخورد با ۸۰ شرکت صوری و ۲۰۰ سوءاستفاده‌کننده از ارز ۴۲۰۰ تومانی

ولیپور گودرزی در مورد ارز ۴۲۰۰ تومانی نیز اظهارکرد: در این مورد کارشناسان اقتصادی و مسئولان وزارت اقتصاد، بانک مرکزی و ... باید تصمیم گیری کنند. اما ما در پلیس امنیت اقتصادی پرونده هایی در مورد ارز ۴۲۰۰ تومانی داشتیم. بیش از ۸۰ شرکت صوری را طی همین حدود سه سال اخیر کشف کردیم. این شرکت ها با مدارک جعلی ارز گرفته اما هیچ کالایی وارد کشور نکرده بودند.

 

وی با بیان اینکه ۲۰۰ نفر از افراد مرتبط با این موارد از سوی پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ شناسایی و دستگیر شدند، گفت: این افراد با پرونده تشکیل شده به مراجع قضایی رفته و اموالشان هم توقیف شد.

 

معاملات فردایی در بازار طلا و ارز اخلال ایجاد می کند

رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ در مورد جرائمی نظیر جعل ارز نیز به ایسنا گفت:  جرائمی مانند جعل ارز و ... بسیار کم است. اما یکی از مواردی که سبب ایجاد اخلال در بازار ارز می شود، معاملات فردایی است که ممنوع است. معاملات فردایی تقاضای کاذب ایجاد می کنند و وقتی تقاضا زیاد باشد قیمت بالا می رود و باعث کمبود و اخلال در نظام اقتصادی می شود. معاملات فردایی فقط در حد حرف است و هیچ ارز یا طلایی در دست افراد قرار نمی گیرد. از این رو پلیس با این موارد نیز برخورد می کند.

 

پلیس گمرک تهران راه‌اندازی می‌شود

ولیپور گودرزی در مورد راه‌اندازی پلیس گمرک در تهران نیز اظهارکرد: در مورد ایجاد پلیس گمرک تهران، دو مصوبه هم از شورای تامین گرفتیم و حتما باید پلیس گمرک در گمرکات راه اندازی شود. باید به گمرک کمک کنیم و حضور پلیس می تواند بر موارد مجرمانه نظارت کند. گمرک تهران متاسفانه تا کنون همکاری کافی را نکرده اما قول هایی داده اند که ان شاء الله به زودی راه اندازی می شود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------