۴۵ درصد درآمد هر خانوار در کشور صرف تامین مسکن می‌شود



مسکن ,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی
سرپرست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور گفت: بطور متوسط ۴۵ درصد از درآمد هر خانوار ایرانی صرف تامین مسکن می‌شود که این موضوع وظیفه اعضای نظام مهندسی ساختمان را برای نظارت هرچه بیشتر بر فرایند احداث ساختمان‌ها سنگین‌تر می‌کند. 

به گزارش ایرنا، حمزه شکیب یکشنبه شب در نشست هم اندیشی رییسان سازمان های نظام مهندسی ساختمان، کشاورزی، معدن و رایانه استان اصفهان اظهار داشت: باید همه تلاش خود را به کار بگیریم تا تعهد و وظیفه خود را بطور مطلوب نسبت به مردم انجام دهیم و بتوانیم حافظ سرمایه های مردم در زمینه طول عمر مفید ساختمان و حفظ این سرمایه در برابر حوادثی از جمله زلزله باشیم و فضایی مناسب برای زندگی آرام مردم فراهم کنیم.

 

وی ادامه داد: سازمان نظام مهندسی ساختمان در زمان حاضر حدود ۶۰۰ هزار عضو دارد و به‌عبارتی بزرگترین سازمان غیر دولتی کشور محسوب می‌شود.

 

سرپرست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور اظهار داشت: هدف از تشکیل سازمان نظام مهندسی تولید محصولی به نام ساختمان است و از زمان شکل‌گیری و پیدایش یک ساختمان تا پایان عمر مفید آن توسط مهندسان طراحی، ساخته، نظارت و نگهداری می‌شود.

 

شکیب خاطرنشان کرد: سه اصل در تجربه ۲۶ ساله سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور تعریف می‌شود که شامل دوران شکل گیری و اثباتی سازمان، اصل آزمون استقلال و تاثیر گذاری سازمان و  اصل مرجعیت این سازمان است.

 

وی بیان کرد: پیش از این معاونتی بنام نظام مهندسی در وزارت راه و شهرسازی وجود داشت و استقلالی نداشتیم و با تلاش‌ همکاران ما در ۲۶ سال گذشته و به‌عبارتی هشت دوره گذشته سازمان نظام مهندسی موجب حفظ استقلال و تاثیرگذاری این نهاد شده است.

 

سرپرست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور افزود: این سازمان هیچ بودجه و اعتباری از دولت دریافت نمی‌کند و استقلال مالی دارد که در این شرایط اقتصادی بزرگترین دستاورد برای این سازمان محسوب می‌شود.

 

وی با اشاره به اصل مرجعیت سازمان نظام مهندسی ساختمان گفت: قصد داریم این سازمان را به یک مرجع علمی و حرفه ای در کشور تبدیل کنیم و بدنبال این هستیم که با ارائه آموزش‌های مستمر، این سازمان به مرجعی برای ارئه راهکار علمی با رویکردهای جدید برای طراحی و شیوه نظارت و اجرا تبدیل شود.

 

وی اظهار داشت: سازمان نظام مهندسی ساختمان در زمینه طراحی‌ها در کنار پیشرفته ترین کشورهای دنیا قرار دارد و مقررات ملی ساختمان جزو بهترین مقررات در دنیاست.

 

وی تصریح کرد: امروز دانش روز دنیا را در زمینه مهندسی ساختمان در اختیار داریم اما نواقصی در اجرای آن وجود دارد که در تلاشیم بتوانیم فاصله بین دانش و اجرا را به یکدیگر نزدیک کنیم و مشکلات موجود در زمینه اجرا و نظارت را رفع کنیم تا بتوانیم فاصله ای حدود پنج تا ۱۰ درصدی را که نخبگان کشور در نظام مهندسی با دانش دنیا دارند برطرف کنیم.

 

همچنین رییس سازمان مهندسی ساختمان استان اصفهان در این جلسه گفت: این نشست با هدف افزایش تعامل بین سازمان های نظام مهندسی در استان برگزار شد و امیدواریم این کارگروه های مشترک در آینده تداوم داشته باشد تا بتوانیم از تجربه های یکدیگر استفاده کنیم.

 

احمد بناکار افزود: تعامل خوبی در دوره مدیریت شهری اصفهان با نظام مهندسی ساختمان استان شروع شده است و نخستین تفاهم‌نامه بین نظام مهندسی و شهرداری اصفهان امضا شد.

 

وی ادامه داد: این سازمان تفاهم‌نامه هایی با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان، شرکت شهرک‌های صنعتی استان در زمینه ساخت ساختمان‌های صنعتی، آتش نشانی اصفهان و اداره کل استاندارد و سازمان فنی و حرفه ای استان دارد.

 

بناکار گفت: مقرر شده است نشست هایی با مسوولان سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان بمنظور کمک به حفظ آثار تاریخی و در زمینه نظارت و اجرا برگزار کنیم.

 

به گزارش ایرنا نشست هم اندیشی رییسان سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان، کشاورزی، معدن و رایانه استان اصفهان یکشنبه شب با حضور سرپرست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور و شهردار اصفهان در باشگاه شماره ۲ شهرداری اصفهان برگزار شد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------