نفت برنت در قله ۹ ساله ایستاد



 قیمت نفت ,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی
قیمت نفت در معاملات روز پنج شنبه بازار جهانی تحت تاثیر نگرانیها نسبت به اختلالات تجاری و کشتیرانی ناشی از تحریمهای غرب علیه روسیه، به روند افزایشی خود ادامه داد و به بالای ۱۱۸ دلار در هر بشکه صعود کرد. 

به گزارش ایسنا، بهای معاملات نفت برنت تا مرز ۱۱۸ دلار و ۲۲ سنت در هر بشکه صعود کرد که بالاترین قیمت از فوریه سال ۲۰۱۳ بود. این قرارداد آخرین بار با سه دلار و ۶۷ سنت معادل ۳.۲ درصد افزایش، به ۱۱۶ دلار و ۶۰ سنت رسید.

 

بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا تا مرز ۱۱۴ دلار و ۷۰ سنت صعود کرد که بالاترین قیمت در ۱۱ سال گذشته بود و آخرین بار با دو دلار و ۴۱ سنت معادل ۲.۲ درصد افزایش، ۱۱۳ دلار و یک سنت بود.

 

این رشد قیمت پس از جدیدترین دور تحریمهای آمریکا علیه بخش پالایش نفت روسیه اتفاق افتاد که نگرانیها نسبت به تحریم شدن صادرات نفت و گاز روسیه در دور آتی تحریمها را برانگیخت. تاکنون واشنگتن صادرات نفت و گاز روسیه را هدف نگرفته زیرا بایدن نگران تاثیر تحریمها روی بازارهای جهانی نفت و قیمتهای انرژی آمریکاست.

 

گروه بانکی ANZ استرالیا هدف کوتاه مدت برای قیمت نفت را به ۱۲۵ دلار در هر بشکه افزایش داد و خاطرنشان کرد کمبود عرضه می تواند باعث افزایش بیشتر قیمتها شود.

 

طبق گزارش آژانس بین المللی انرژی، روسیه سومین تولیدکننده بزرگ نفت جهان و بزرگترین صادرکننده نفت به بازارهای جهانی است. صادرات نفت و فرآورده های نفتی روسیه در دسامبر به ۷.۸ میلیون بشکه در روز رسید.

 

اوپک و متحدانش در نشست روز چهارشنبه وزیران این گروه با وجود افزایش قیمتها، بحران اوکراین و درخواست مصرف کنندگان برای تولید بیشتر را نادیده گرفته و تصمیم گرفتند افزایش تولید به میزان ۴۰۰ هزار بشکه در روز را برای مارس تصویب کنند.

 

هلیما کرافت، تحلیلگر شرکت آر بی سی کپیتال در یادداشتی نوشت: اوپک پلاس در واقع هیچ سیگنالی برای آرام کردن بازار نفت ارسال نکرد.

 

بر اساس گزارش رویترز، در این بین روند کاهش ذخایر نفت آمریکا ادامه دارد. مخازن نفت در کاشینگ اوکلاهاما به پایینترین حد از سال ۲۰۱۸ رسیده است و ذخایر استراتژیک آمریکا به پایین‌ترین حد در ۲۰ سال اخیر نزول کرده اند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------