سیگنال حمله روسیه به بازار طلا/ منتظر پرواز قیمت طلا باشیم؟



بازار طلا ,اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی

 

 تحولات اخیر تهاجم روسیه به اوکراین و احتمال تحریم‌های بیشتر علیه روسیه؛ جذابیت طلا در بازارها را بالاتر برده است.

 

دیروز قیمت اونس طلا در بازارهای جهانی افزایش یافت. بسیاری از تحلیل‌گران این افزایش قیمت را ناشی از تحولات اخیر جنگ اوکراین و برنامه جهان غرب برای تنگ‌تر کردن حلقه تحریم‌ها علیه روسیه موجب شده است تا علاقه سرمایه‌گذاران برای بر هدایت سرمایه‌های خود به پناهگاه‌های مطمئن بیشتر شود. با این حال افزایش شاخص دلار و بازدهی خزانه داری آمریکا مانع از رشد بیشتر طلا شد.

 

دیروز ارزش نقطه ای اونس طلا با ۰.۴ درصد افزایش به ۱۹۳۱.۰۹ دلار در هر اونس رسید. در حالی که طلای آتی آمریکا با ۰.۶ درصد افزایش به ۱۹۳۵.۱۰ دلار رسید.

 

به گفته دانیل پاویلونیس، استراتژیست ارشد بازار در RJO Futures، به دلیل کاهش سرعت مبادلات دریایی مرتبط با سیاست‌های ضدکرونایی در چین و همچنین جنگ اوکراین، روند صعودی طلا، احتمال افزایش رقم تورم افزایش یافته است.

 

سرمایه گذاران همچنین منتظر انتشار نتایج جدیدترین جلسه سیاست گذاری فدرال رزرو در روز چهارشنبه هستند تا نشانه هایی مبنی بر اینکه بانک مرکزی آمریکا می تواند نرخ بهره خود را تا نیم درصد در ماه آینده افزایش دهد، را مشاهده کنند.

 

افت دوباره بیت کوین 

بیت کوین (BTC) روز دوشنبه به زیر ۴۶هزار دلار سقوط کرد.

 

پس از اینکه خریداران نتوانستند به سطح مقاومت ۴۸هزار دلار نزدیک شوند، قیمت در آخر هفته متلاطم شد. این نشان دهنده تداوم ضعف قیمت است، به ویژه زمانی که سیگنال های حرکتی در نمودار روزانه منفی شدند، مشابه آنچه در هفته اول فوریه و مارس رخ داد.

 

 

اقتصادنیوز

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------