پرریسک‌ترین و کم‌ریسک‌ترین بازارها کدام‌اند؟



با وجود انتصاب جدید و امید به حذف ایرادات ساختاری بورس تهران، لیدر‌های نا‌مناسب روانی بازار، شرایط را برای سرمایه‌گذاری سخت کرده است.

به گزارش اقتصاد نیوز اقتصاد و سیاست دو مقوله تاثر‌پذیر از هم، بار دیگر برادری خود را در عرصه جهانی به نمایش گذاشتند. یک سال پر از پستی و بلندی در اقتصاد ایران از توافق وین در بهار 94 تا برگزیت که سرنوشت اقتصاد ایران و جهان را تغییر داد. بازارها نیز در این مدت بازتاب‌دهنده این متغیرهای مهم اقتصادی و سیاسی بودند، به گونه‌ای که اقتصاد ایران پر‌نوسان‌ترین سال خود را پس از سال 1391 تجربه کرد.

با این حال یک نقطه بینابین میان دو موضوع بسیار مهم توافق وین و رای‌گیری خروج انگلیس از اتحادیه اروپا وجود داشت که بازارها را از رخوت و رکود دامنه‌دار اقتصادی که به بازارهای مالی نیز سرایت کرده بود، خارج کرد. فرمان اجرایی برجام و شروع سفر کارگزاران و مقامات اقتصادی به سرتاسر جهان، سیگنال خارج شدن کشور از یک دوره ریسک سیاسی بلند‌مدت را به تمامی کنشگران اقتصادی منتقل کرد. به مرور زمان و با وجود این اخبار امیدوارکننده، سیگنال‌هایی از تداوم ریسک‌های ناشی از تحریم‌ها در بازار حکایت دارد. گویا دیوار بی‌اعتمادی شکل‌گرفته از سال 1391 تا الان برای فروریختن به زمان بیشتری احتیاج دارد.

 

  اخباراقتصادی,خبرهای  اقتصادی, بازار ها

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------