آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

بایدن: تحریم‌ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کنیم

رئیس‌جمهوری آمریکا طی بیانیه‌ای درباره تحریم‌های جدید ضدایرانی در پی حمله تنبیهی این کشور علیه اسرائیل، گفت که آمریکا به همراه متحدان خود از اسرائیل دفاع کرد و حال ایران…

بایدن: تحریم های جدیدی را علیه ایران وضع خواهیم کرد/ حمایت کاخ سفید از اعتراضات در ایران



تحریم های آمریکا علیه ایران،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
رئیس‌جمهور آمریکا از اعمال تحریم‌های جدیدی علیه ایران به دلیل خشونت نیرو‌های امنیتی در اعتراضات خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، جو بایدن با ادعایی مبنی بر اینکه مسئولان ایرانی در جریان اعتراضات اخیر مرتکب خشونت شده‌اند، گفته است که واشنگتن تحریم‌های دیگری را علیه ایران وضع خواهد کرد.

 

وی همچنین مدعی شد ایالات متحده دسترسی ایرانیان به اینترنت را آسان‌تر می‌کند و دسترسی بیشتر به پلتفرم ها و سرویس‌های امن و خارجی تسهیل می‌شود.

 

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا​​​​​​​: به اعمال هزینه های بیشتر علیه تهران ادامه خواهیم داد 

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در تداوم دخالت واشنگتن در امور داخلی ایران و در حالیکه مدعی رویکرد دیپلماسی است، اعلام کرد که کشورش به اعمال هزینه‌های بیشتر علیه تهران در پی ناآرامی های اخیر ادامه خواهد داد.

 

به گزارش ایرنا، وندانت پاتل معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا عصر سه شنبه به وقت محلی در نشستی با خبرنگاران افزود: ما به اقدامات خود برای تحمیل هزینه های بیشتر به عاملان خشونت علیه معترضان مسالمت آمیز و سایر موارد نقض حقوق بشر ادامه خواهیم داد.

 

این مقام آمریکایی همچنین مدعی تشدید سرکوب ناآرامی ها در ایران و برخورد خشونت آمیز در برابر معترضان مسالمت آمیز شد.

 

این موضعگیری های دولت بایدن در حالی است که از سویی مدعی دیپلماسی در قبال ایران بوده و همزمان با تبادل پیام با تهران و اصرار بر مذاکره مستقیم، در امور داخلی ایران دخالت کرده و قرار است به بهانه دخالت در امور داخلی ایران، تهران را تحریم کند.

 

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین در پاسخ به سوالی درباره اخراج  اعضای خانواده برخی مقامات ایرانی از آمریکا نیز، اخراج و اجرای قوانین مهاجرت را در حوزه اختیارات وزارت امنیت داخلی آمریکا دانست اما در عین حال گفت: دیدگاه ما این است اخراج فرد، یک موضوع و مساله حقوقی است نه ابزاری سیاسی.

 

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره آزادی باقر نمازی و مرخصی فرزند او، سیامک نمازی گفت لغو ممنوع الخروج بودن باقر نمازی و مرخصی پسرش سیامک نمازی به دلیل نیازهای پزشکی بوده است.

 

وی تصریح کرد: آنها(آزادی باقر نمازی و مرخصی فرزندش سیامک نمازی) بخشی از هیچ توافق یا چیزی شبیه آن نبود.

 

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی درباره انتقال و رد و بدل شدن وجهی در این زمینه گفت که هیچ وجهی در این زمینه رد و بدل نشده و این کاملا نادرست است.

 

پاتل از ارائه جزئیات بیشتر درباره نمازی ها به دلیل آنچه  احترام به حریم خصوصی آنها خواند، خودداری کرد.

 

کارین ژان پی یر سخنگوی کاخ سفید روز سه شنبه به وقت محلی در نشستی با خبرنگاران گفت که دولت بایدن چندین بار حمایت خود را اعلام کرده است و به حمایتش ادامه خواهد داد.

 

این مقام کاخ سفید با بیان این ادعا که واشنگتن در تلاش برای دسترسی آزادانه ایرانیان به اینترنت است، تاکید کرد که دولت بایدن تحریم هایی را در به بهانه این ناآرامی ها و علیه عاملان این خشونت ها اعلام خواهد کرد.

 

«ویلیام برنز» ربیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در مصاحبه با شبکه خبری سی بی اس نیوز درباره حوادث و ناآرامی های  اخیر در ایران مدعی شده است که ناآرامی ها محدود به مساله خاصی نیست.

 

وی ادعا کرده است معترضان افراد بسیار شجاعی هستند که حاضرند خطر تظاهرات را بپذیرند، چرا که از فروپاشی اقتصادی، فساد و محدودیت‌های اجتماعی که به ویژه زنان ایرانی با آن روبرو هستند و نیز سرکوب سیاسی خسته شده‌اند.

 

رئیس سازمان سیا همچنین اعلام کرده است واشنگتن از جریان آزاد اطلاعات حمایت خواهد کرد.

 

حمایت کاخ سفید از ناآرامی‌ها در ایران

سخنگوی کاخ سفید بار دیگر مواضع دولت جو بایدن درباره ناآرامی های اخیر در ایران را تکرار و در تداوم دخالت در امور داخلی تهران، همچون دولت دموکرات باراک اوباما، از این ناآرامی‌ها حمایت می‌کند.

 

کارین ژان پی یر سخنگوی کاخ سفید روز سه شنبه به وقت محلی در نشستی با خبرنگاران گفت که دولت بایدن چندین بار حمایت خود را اعلام کرده است و به حمایتش ادامه خواهد داد.

 

این مقام کاخ سفید با بیان این ادعا که واشنگتن در تلاش برای دسترسی آزادانه ایرانیان به اینترنت است، تاکید کرد که دولت بایدن تحریم هایی را در به بهانه این ناآرامی ها و علیه عاملان این خشونت ها اعلام خواهد کرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------