آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اتحادیه اروپا: نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست | دبیرکل سازمان ملل خواهان پایان چرخه خطرناک انتقام‌گیری در خاورمیانه شد

سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا با بیان اینکه اتحادیه اروپا گزارش‌های منتشر شده پیرامون حادثه انفجار در اصفهان را دنبال می‌کند، گفت: هنوز تائیدیه‌ رسمی درباره حمله ادعایی…

مبادله زندانیان بین ایران و بلژیک با میانجیگری عمان/ اسدالله اسدی آزاد می‌شود



ایران و بلژیک،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
وزارت خارجه عمان اعلام کرد بلژیک و ایران با میانجی‌گری این کشور به توافقی برای مبادله زندانیان با یکدیگر دست یافتند.

به گزارش ایسنا، وزارت خارجه عمان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که عمان موفق به میانجیگری بین بلژیک و ایران برای حل مسئله شهروندان زندانی شد؛ افرادی که از سوی تهران و بروکسل آزاد شدند، امروز به مسقط منتقل خواهند شد.

 

بر اساس گزارش خبرگزاری عمان، میانجیگری عمان در پاسخ به درخواست دولت‌های ایران و بلژیک برای کمک به حل و فصل مسئله اتباع دو کشور بوده که تلاش‌های عمان منجر به توافق دو طرف برای آزادی متقابل شد.

 

به موجب این توافق افرادی که آزاد می‌شوند، امروز جمعه از تهران و بروکسل به مسقط منتقل می‌شوند تا برای بازگشت به کشورهایشان آماده شوند.

 

در پایان این بیانیه عمان از روحیه مثبت و بالای حاکم بر مذاکرات مسقط بین طرف های ایرانی و بلژیکی و اشتیاق آنها برای حل و فصل این پرونده بشردوستانه قدردانی کرد.

 

برخی منابع خبری مدعی شده‌اند که ممکن است اسدالله اسدی بر اساس این توافق آزاد شود.

 

ایران و بلژیک،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

 

 امیرعبداللهیان: «اسدالله اسدی» در راه بازگشت به وطن است

حسین امیرعبداللهیان در توییتی نوشت: آقای اسدالله اسدی، دیپلمات بی‌گناه کشورمان که بر خلاف حقوق بین‌الملل و به‌طور غیرقانونی که حدود پنج سال در آلمان و بلژیک بازداشت بود، هم‌اکنون در راه بازگشت به وطن است و به‌ زودی وارد ایران عزیزمان خواهد شد. از تلاش‌های مثبت سلطنت عمان در این مسیر تشکر می‌کنم.

 

همسر اسدالله اسدی: خبر آمد، خبری در راه است

همسر اسدالله اسدی، دیپلمات ایرانی زندانی در بلژیک در واکنش به انتشار اخباری مبنی بر آزادی همسر وی از زندان با وساطت عمان در صفحه توییتر خود نوشت: خبر آمد، خبری در راه است.

 

نخست‌وزیر بلژیک آزادی شهروند این کشور از ایران را تایید کرد

الکساندر دوکروو، نخست‌وزیر بلژیک امروز گفت که اولیویر وندکاستیل، شهروند این کشور که در ایران زندانی بود آزاد شده و در راه بازگشت به بلژیک است.

 

نخست‌وزیر بلژیک با ادعایی درباره وضعیت دوران بازداشت این شهروند بلژیکی گفت: اولیویر ۴۵۵ روز را در تهران در زندان و تحت شرایطی غیرقابل تحمل سپری کرد. بی‌گناه بود. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، او امشب در کنار ما خواهد بود.

 

اسدالله اسدی، دیپلمات ایرانی شاغل در وین از چهار سال پیش به اتهام برنامه‌ریزی جهت حمله به گردهمایی گروهک منافقین در آلمان بازداشت و به بلژیک منتقل شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------