آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

ترامپ: بولتون را به عنوان برگ چانه‌زنی در برابر ایران می‌خواهم



اخبار,اخبار سیاست خارجی,ترامپ و بولتون

منابع آگاه به نقل از رئیس‌جمهور آمریکا گفته‌اند او جان بولتون را به عنوان برگ چانه‌زنی در برابر ایران می‌خواهد.

به گزارش فارس، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا به مشاوران نزدیکش گفته «جان بولتون»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید را گزینه‌ای ارزشمند برای برگ چانه‌زنی در مقابل ایران و کره شمالی می‌داند.  

 

این خبر را پایگاه خبری «آکسیوس» در گزارشی در خصوص دلایل ماندن «جان بولتون» در تیم ترامپ مطرح کرده است. این در حالی است که افراد نزدیک به بولتون اخیراً درباره امنیت شغلی او ابراز نگرنی کرده‌اند. 

 

با آنکه منتقدان دولت آمریکا معتقدند که بولتون ممکن است ترامپ را به سمت جنگی ناخواسته سوق بدهد، ترامپ هنوز از مشاور امنیت ملی‌اش دفاع می‌کند. 

 

مقام‌های ارشد آمریکایی و مشاوران ترامپ (از جمله کسانی که در محافل محرمانه پیشنهاد اخراج بولتون را داده‌اند)  می‌گویند او نظرات سرسختانه‌ای درباره ارزش بولتون دارد.  

 

هفت منبع که با ترامپ درباره بولتون صحبت کرده‌اند می‌گویند رئیس‌جمهور آمریکا می‌گوید او معتقد است حضور بولتون در کاخ سفید جایگاه چانه‌زنی او را بالا می‌برد و به او یک مزیت روان‌شناختی در برابر کشورهایی مانند ایران و کره شمالی محسوب می‌شود.

 

یک منبع گفت: «ترامپ بولتون را یکی از اجزای اساسی راهبرد مذاکراتی خودش می‌داند. او فکر می‌کند که رویکرد خصمانه بولتون و اشتیاق او برای کشتن دیگران، یک برگ چانه‌زنی برای او هنگام دیدار با سران خارجی به شمار می‌رود. بولتون می‌تواند پلیس بد باشد و ترامپ پلیس خوب.»

 

پایگاه آکسیوس نوشته یکی از موقعیت‌هایی که اخیراً ترامپ تلاش کرده با حضور بولتون بازی پلیس بد-پلیس خوب را به نمایش بگذارد، دیداری بوده که روز پنجشنبه در کاخ سفید با حضور نخست‌وزیر هلند برگزار شده است. 

 

ترامپ در آن جلسه در حال انتقاد از کشورهای اروپایی بوده و گفته که آنها برای عمل به تعهداتشان در ناتو به اندازه کافی هزینه نمی‌کنند. او ناگهان بین حرف‌هایش به سمت بولتون که در سمت نشسته بود برگشته و گفته است: «بولتون، تو از ناتو خوشت میاد، نه؟»

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------