آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

چین: خروج آمریکا از برجام ریشه اصلی تنش‌ها است/ انگلیس: ایران به برجام بازگردد



اخبار,اخبار سیاست خارجی,چین
سخنگوی وزارت امورخارجه چین تاکید کرد: آمریکا با تخلف از قوانین و حقوق بین‌الملل از توافق هسته‌ای خارج شد و تحریم‌ها علیه ایران را بازگرداند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری تاس، در پی افزایش تنش‌ها در خاورمیانه پس از به شهادت رسیدن سردار قاسم سلیمانی و همراهانش در عراق توسط آمریکا، گنگ شوآنگ سخنگوی وزارت امورخارجه چین در کنفرانس خبری روز پنج‌شنبه خود گفت: پکن اوضاع خاورمیانه را از نزدیک دنبال می‌کند. ما همچنین تماس خود را با تمام طرف‌ها و روسیه حفظ می‌کنیم.

 

وی در ادامه با بیان اینکه چین و روسیه برای برقراری ثبات منطقه‌ای و اجرای حقوق بین‌الملل با یکدیگر همکاری نزدیک دارند، تاکید کرد که دو کشور مسئولیت دارند نقشی سازنده در روند برقراری صلح در خاورمیانه ایفا کنند.

 

شوآنگ همچنین خاطر نشان کرد: آمریکا با خروج یک‌جانبه از توافق هسته‌ای با ایران و بازگرداندن تحریم‌ها علیه این کشور از حقوق و قوانین بین‌المللی تخلف کرده است که همین، ریشه اصلی تنش‌ها است.

 

انگلیس به ایران: به اجرای کامل برجام بازگردید

دومینیک راب، وزیر امورخارجه انگلیس پس از آنکه ایران در هفته جاری گام نهایی خود در راستای کاهش تعهدات برجامی‌اش را اعلام کرد، گفت که به دقت آنچه پیرامون توافق هسته‌ای اتفاق می‌افتد را زیر نظر دارد. وی با ادعای اینکه ایران به توافق هسته‌ای عمل نمی‌کند، خاطر نشان کرد که می‌خواهد شاهد بازگشت تهران به اجرای کامل این توافق باشد.

 

راب با ادعای اینکه انگلیس به‌طور آشکارا به برجام پایبند بوده است، افزود: اما به نقطه‌ای رسیدیم که عدم ‌پایبندی در بیشتر گام‌های برداشته شده توسط ایران بسیار حاد بوده، به گونه‌ای که ما به دقت اتفاقات بعدی را زیر نظر خواهیم داشت. بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس پیشتر تاکید کرده بود که لندن کماکان از توافق هسته‌ای حمایت خواهد کرد و به‌علاوه آن را بهترین راه برای جلوگیری از گسترش برنامه هسته‌ای ایران دانسته بود.

 

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------