آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

بوریس جانسون: شواهد حاکی از سقوط هواپیمای اوکراین با پدافند ایرانی است



اخبار,اخبار سیاست خارجی,بوریس جانسون
بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس خواستار تحقیقات کامل درباره علت سقوط هواپیمای مسافر بری اوکرین در آسمان تهران شد و گفت : اجساد قربانیان حادثه برای انجام مراسم سوگواری هر چه سریعتر به خانوادهایشان تحویل داده شود .

به گزارش ایرنا، بوریس جانسون با صدور بیانیه ای مدعی این نکته هم شد که ممکن است این هواپیما به شکل تصادفی مورد هدف قرار گرفته شده باشد، "علی عابدزاده‌" رییس سازمان هواپیمایی کشوری ایران امکان هرگونه انفجار هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ اوکراینی بر اثر شلیک موشک را از لحاظ فنی رد کرده است.

 

عابدزاده اعلام کرد: شاهدان قبل از سقوط هواپیما به مدت یک دقیقه شاهد آتش سوزی در قسمت موتور هواپیما بودند و اگر مورد هدف قرار می گرفت به طور طبیعی باید در آسمان منفجر می شد.

 

در همین حال «حسن رضاییفر» رییس کمیسیون بررسی سانحه سازمان هواپیمایی کشوری نیز ادعای مطرح شده درخصوص این که هواپیما با شلیک موشک سرنگون شده است، رد کرد و گفت: باتوجه به آن که خلبان اوکراینی در تلاش برای بازگشت به فرودگاه بود طرح موضوع حمله راکتی، موشکی و یا پدافند کشور به این هواپیما منتفی است.

 

نخست وزیر انگلیس بامداد جمعه با صدور بیانیه‌ای افزود: انگلیس با کانادا و سایر شرکای بین‌المللی‌اش در این رابطه به طور نزدیک کار خواهد کرد.

 

جانسون در این بیانیه اعلام کرد که چهار انگلیسی در سانحه‌ی یادشده جان باخته و دولت لندن از خانواده‌ی آنها «در این شرایط ناگوار » حمایت می‌کند.

 

سخنان جانسون همزمان با آن صورت می‌گیرد که "علی ربیعی" سخنگوی دولت در بیانیه‌ای اعلام کرد که ایران از حضور کشورهایی که اتباع آنها در حادثه هواپیمای اوکراینی جان باخته اند نیز در فرایند بررسی استقبال می‌کند.

 

نخست وزیر انگلیس خواستار انجام تحقیقات کامل و شفاف در رابطه با علت سقوط هواپیما و بازگشت سریع اجساد قربانیان به خانواده‌هایشان شد تا بتوانند سوگواری کنند.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------