آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

پامپئو: نمی‌دانیم ایران در آینده چگونه واکنش نشان خواهد داد/ فشارها علیه ایران ادامه می‌یابد



اخبار,اخبار سیاست خارجی,پامپئو
وزیر امور خارجه آمریکا در سخنانی گفت که واشنگتن نمی‌داند ایران در آینده چگونه واکنش نشان خواهد داد.

به گزارش فارس، «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا شامگاه دوشنبه در سخنانی گفت که واشنگتن نمی‌داند که ایران در آینده چگونه واکنش نشان خواهد داد.

 

وی همچنین درباره راهبرد دولت آمریکا در برابر ایران گفت: به دنبال ایجاد بازدارندگی واقعی هستیم و ایران باید بداند که آمریکا به اعمال پیامدهای اقدامات تهران خواهد پرداخت.»

 

وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه سخنانش بار دیگر این ادعا را مطرح کرد که سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده فقید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دستور حمله به سفارت آمریکا در بغداد را صادر کرده بود.

 

پامپئو با اشاره به این موضوع که آمریکا در قبال ایران دو هدف را دنبال می‌کند، گفت: «ایران را از درآمدهایش محروم کنیم و ایران باید همانند نروژ رفتار کند.»

 

وی در ادامه مدعی شد: «در بخش نظامی، ما بارها به ایران هشدار داده‌ایم که حمله به آمریکایی‌ها را تحمل نخواهیم کرد و ایران باید قاطعانه بفهمد که برای دفاع از جان آمریکایی‌ها چه کاری خواهیم کرد.»

 

 فشارها علیه ایران ادامه می‌یابد

پامپئو با تکرار ادعاهای بی‌اساس مقامات آمریکایی مبنی بر تلاش ایران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای اعلام کرد: «همان‌طور که رئیس‌جمهور ترامپ بارها اعلام کرده است، ایران هرگز به سلاح هسته‌ای دست نخواهد یافت. ما یک کارزار فشار حداکثری متشکل از انزوای دیپلماتیک، فشار اقتصادی و بازدارنگی نظامی را علیه ایران اجرا کرده‌ایم.»

 

وی افزود: «این کارزار فشار حداکثری، ایران را از پول‌هایی که برای تأمین مالی فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده خود در منطقه لازم دارد، محروم می‌کند. ما می‌خواهیم ایران یک کشور نرمال باشد، همان‌طور که ما هستیم. شرکای ما در این مسیر در کنارمان هستند. ایران هیچ‌گاه تا این اندازه تحت فشار قرار نگرفته بود.»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------