آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

محلس‌اوکراین خواستار عذرخواهی رسمی ایران شد



اخبار,اخبار سیاست خارجی,سقوط هواپیمای اوکراینی
پارلمان اوکراین امروز سه‌شنبه ۲۴ دی خواستار عذرخواهی رسمی ایران به خاطر ساقط کردن هواپیمای مسافربری این کشور شد.

به گزارش بهارنیوز، بیانیه پارلمان اوکراین همچنین از ایران می‌خواهد که اجساد قربانیان این حادثه را برگرداند و همه خسارت‌های ناشی از این اقدام سپاه پاسداران را پرداخت کند. ساعاتی پس از حمله موشکی به پایگاه نظامی آمریکا در عراق در بامداد روز ۱۸ دی، پرواز شماره ۷۵۲ هواپیمایی اوکراین از مقصد تهران پس از برخاستن از باند فرودگاه سقوط کرد و همه ۱۷۶ سرنشین آن، از جمله ۱۴۶ ایرانی، کشته شدند. ستاد کل نیروهای مسلح ایران سه روز پس از این حادثه، اعلام کرد این هواپیما «به‌ دلیل خطای انسانی» و به صورت غیرعمدی مورد اصابت موشک پدافند هوایی قرار گرفته است.

 

گزارش‌ها حاکی است که حزب همبستگی اروپا به رهبری پترو پروشنکو، رئیس‌جمهوری سابق اوکراین، پیشنهاد داده بود که در بیانیه پارلمان به سرنگونی این هواپیما توسط «پدافند هوایی ساخت روسیه» اشاره شود، اما این پیشنهاد مورد موافقت اکثریت پارلمان قرار نگرفت.

 

گروه‌های تجزیه‌طلب مورد حمایت روسیه در سال ۲۰۱۴ با حمله موشکی به هواپیمای پرواز آمستردام به کوالالامپور در منطقه دونتِسک در شرق اوکراین، باعث کشته شدن ۲۹۸ سرنشین آن شدند. فعلا هماهنگی‌ها برای مذاکرات پیرامون تعیین مبلغ غرامت توسط جمهوری اسلامی ایران به قربانیان این حادثه، شرکت هواپیمایی اوکراین و شرکت‌های سازنده هواپیما در حال انجام است. پیشتر غلامعلی جهانگیری، معاون بیمه مرکزی ایران، به خبرگزاری ایسنا گفته بود خسارت ناشی از سقوط هواپیمای اوکراینی بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون دلار برآورد شده‌ است که با توافق دولت‌های دو کشور از سوی دولت ایران پرداخت می‌شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------