آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

بایدن: تحریم‌ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کنیم

رئیس‌جمهوری آمریکا طی بیانیه‌ای درباره تحریم‌های جدید ضدایرانی در پی حمله تنبیهی این کشور علیه اسرائیل، گفت که آمریکا به همراه متحدان خود از اسرائیل دفاع کرد و حال ایران…

آمریکا سازمان انرژی هسته‌ای ایران و علی اکبر صالحی را تحریم کرد



اخبار,اخبار سیاست خارجی,علی اکبر صالحی
آمریکا در جدیدترین اقدام خود علیه کشورمان، علیه سازمان انرژی هسته‌ای ایران و رئیس آن تحریم‌هایی اعمال کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، آمریکا علیه سازمان انرژی اتمی ایران و علی‌اکبر صالحی، رئیس این سازمان، تحریم‌هایی اعمال کرد.

 

براساس بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا که در وب سایت این سازمان منتشر شده است، اقدامات محدودکننده‌ای علیه صالحی و سازمان انرژی اتمی ایران اعمال شده است.

 

اکنون طبق قوانین دارایی‌های آن‌ها در آمریکا مسدود می‌شود. علاوه بر این، هرگونه معامله با اشخاص ثالث با آن‌ها در معرض تحریم‌های ثانویه قرار دارد.

 

تغییرات خزانه‌داری آمریکا در تحریم‌ها علیه سازمان انرژی اتمی 

وزارت خزانه‌داری آمریکا علاوه بر تحریم رئیس سازمان انرژی اتمی تغییراتی در تحریم‌های موجود علیه این سازمان اعمال کرده است.

 

وزارت خزانه‌داری آمریکا دو برچسب تحریمی  [NPWMD] و [IFSR] را به برچسب قبلی تحریم این سازمان اضافه کرده است. 

 

برچسب نخست، مخفف عبارت «مقررات تحریمی اشاعه‌گران سلاح‌های کشتار جمعی» و برچسب دوم مخفف عبارت «مقررات تحریمی مبادلات مالی ایران» است.

 

برایان هوک: ایران نباید غنی سازی اورانیوم داشته باشد

برایان هوک روز پنج شنبه در نشست خبری خود از تحریم علی اکبر صالحی و سازمان انرژی اتمی خبر داد و گفت: ترامپ متعهد است که ایران هرگز به سلاح اتمی دست نیابد، سازمان انرژی اتمی نقش مهمی در تخلفات هسته ای به ویژه افزایش ذخیره اورانیوم غنی شده و توسعه سانتریفیوژها برای افزایش توانایی خود دارد.

 

وی افزود: ما تمام تحولات برنامه هسته ای ایران را تحت نظر قرار می دهیم و مایک پمپئو می تواند تمام پروژه های هسته ای ایران را متوقف کند.

 

نماینده آمریکا در امور ایران این فعالیت های ایران را تهدیدی برای جامعه جهانی دانست و از دنیا خواست جلوی آنچه را که او اخاذی هسته ای ایران نامید، بگیرند و ایران نباید هیچ گونه غنی سازی اورانیوم داشته باشد. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------