آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

هشدار پامپئو در عربستان: نباید در برابر ایران کوتاه بیاییم



اخبار,اخبار سیاست خارجی,پامپئو و بن سلمان
وزیر امور خارجه آمریکا در سفر به عربستان در مصاحبه‌ای مدعی شد ایران نه فقط تهدیدی برای آمریکا بلکه برای کل جهان است و نباید در مقابل آن کوتاه آمد.

به گزارش فارس، «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا در سفر به عربستان سعودی به مقامات این کشور در خصوص کوتاه آمدن در برابر ایران هشدار داد.

 

پامپئو در مصاحبه با روزنامه «تاون هال» مدعی شد: «رهبران این منطقه به‌طور بنیادین می‌دانند که قاسم سلیمانی تروریست بود که نه تنها صدها آمریکایی که از آن خبر داریم بلکه هزاران نفر از مردم خودشان را کشته بود. آن‌ها عمیقاً قدردان اقدام رئیس‌جمهور [دونالد] ترامپ هستند که فردی را کشت که در مرکزیت خشونت‌های این منطقه قرار داشت. آن‌ها قدردان کاری هستند که ما انجام دادیم».

 

وی در ادامه ادعاهای خود گفت: «آن‌ها (سران کشورهای منطقه) قدردان توانایی آمریکا در حمایت از موضعی بازدارنده هستند که اتخاذ کرده‌ایم و می‌دانند که اگر کوتاه بیاییم، اگر در مقابل امپریالیسم عقب برویم، از این رژیم انقلابی تئوکراتیک که جان مردم عادی را می‌گیرد، چه در اردن باشد چه بحرین یا اینجا در عربستان سعودی یا امارات، بدترین اتفاق ممکن رخ خواهد داد».

 

وی افزود: «آن‌ها (سران کشورهای منطقه) قدردان حضور ما، حمایت ما و تلاش ما به‌عنوان بخشی از این ائتلاف هستند، خواه در تنگه هرمز باشد یا در اروپا یا در اینجا بر روی زمین».

 

وزیر امور خارجه آمریکا همچنین مدعی شد: «تهدید ایران همچنان پا برجا است و نه فقط آمریکا بلکه تمام جهان باید هوشیاری، بازدارندگی و فشار بر رژیم ایران را ادامه دهند تا مردم ایران بتوانند در نهایت موفق شوند». پامپئو درباره تعریف خود درباره موفقیت مردم ایران توضیحی نداد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------