آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

انتقاد شدید وزارت خارجه آمریکا از آزادی مهندس ایرانی در فرانسه



اخبار,اخبار سیاست خارجی,سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در اظهاراتی مداخله جویانه از فرانسه به دلیل آزادی مهندس جلال روح الله نژاد که در این کشور در حبس به سر می برد، به شدت انتقاد کرد.

به گزارش ایسنا، مورگان اورتگاس سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا امروز (یک شنبه) با انتشار بیانیه ای که روی وب سایت رسمی این وزارتخانه قرار گرفته است، نسبت به آزادی شهروند ایرانی متهم به دور زدن تحریم های آمریکا از زندان های فرانسه ابراز تاسف کرد.

 

در این بیانیه آمده است: آمریکا عمیقا از تصمیم یک جانبه فرانسه برای آزادی جلال روح الله نژاد شهروند ایرانی از زندان متاسف است. آمریکا پیش از این خواستار استرداد روح الله نژاد شده بود. هنوز اتهامات متعددی علیه او در ارتباط با صادرات غیرقانونی قطعاتی که کاربرد نظامی دارند، اقدامی که خلاف تحریم های آمریکا است، وجود دارد.

 

اورتگاس در ادامه این بیانیه آورده است: فرانسه و آمریکا در برقراری عدالت درخصوص کسانی که جرائم جدی مرتکب می شوند، به ویژه در پرونده‌های مربوط به امنیت ملی دارای منافع مشترک هستند. اما مایه تاسف است که فرانسه در این مورد به الزامات قراردادی (مابین دوکشور) خود عمل نکرد و مانع از برقراری عدالت شد.

 

دادگاه‌های فرانسه و دیوان عالی این کشور درخواست آمریکا برای استرداد روح الله نژاد را تایید کرده بودند ولی دولت فرانسه با تغییر این تصمیم وی را آزاد کرد.

 

جلال روح الله نژاد یک شهروند ایرانی است که به اتهام دور زدن تحریم ها علیه کشورمان از بیش از یک سال پیش در زندان های فرانسه بسر می‌برد و سرانجام روز اول فروردین ۹۹  آزاد شد. مهندس روح الله نژاد سال گذشته هنگام ورود به فرانسه به اتهام دور زدن تحریم‌های غیر قانونی آمریکا علیه کشورمان بازداشت شد. دادگاهی در فرانسه درخواست مقامات آمریکا برای استرداد این شهروند ایرانی را تایید کرده بود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------