آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

پمپئو: تنها ایران می‌داند چه اتفاقی برای لوینسون افتاده است



اخبار,اخبار سیاست خارجی,پمپئو
وزیر امور خارجه آمریکا در پی ادعای خانواده رابرت لوینسون مبنی بر احتمال فوت او در ایران، ادعا کرد که تنها ایران می‌داند چه اتفاقی برای لوینسون افتاده است.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه ان.دی.تی.وی، کاخ سفید روز پنج‌شنبه با تصدیق نتیجه‌گیری‌های خانواده رابرت لوینسون، افسر سابق اف.بی.آی که مفقود شده است، این ادعا را مطرح کرد که او ممکن است در ایران مرده باشد.

 

خانواده لوینسون روز چهارشنبه مدعی شدند که سرویس اطلاعاتی آمریکا آن‌ها را متقاعد کرده است که او در حبس در ایران مرده است اما این که چه وقت و چگونه این اتفاق افتاده مشخص نیست.

 

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه در پاسخ به سوالی در این باره، مرگ لوینسون را تایید نکرد اما رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی آمریکا روز پنجشنبه اظهارات دیگری را مطرح کرد.

 

اوبراین در بیانیه‌ای گفت: ایران باید یک بررسی کامل از آن‌چه درباره باب لوینسون اتفاق افتاد را ارائه کند. در حالی که تحقیقات ادامه دارند، ما باور داریم که باب لوینسون ممکن است مدتی قبل درگذشته باشد.

 

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای گفته است: «تنها ایران به طور قطع می‌داند چه اتفاقی از زمان ربوده شدن باب در بیش از 13 سال پیش برای او افتاده است».

 

اوبراین و پمپئو هر دو درخواست از ایران برای آزادی "شهروندان آمریکایی که در ایران در حبس هستند" را تکرار کردند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------