آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

آمریکا: در حال بررسی نحوه پاسخ به رفتار قایق های سپاه هستیم



اخبار,اخبار سیاست خارجی,قایق های سپاه
مایک پمپئو ، وزیر امور خارجه آمریکا می گوید ایالات متحده در حال بررسی نحوه پاسخ گویی به حادثه اخیر در خلیج فارس است.

به گزارش ایرنا، پمپئو پنجشنبه در گفت‌وگو با شبکه خبری فاکس نیوز در پاسخ به سوالی درباره شکایت نیروی دریایی ایالات متحده درباره رفتار قایق های تندرو سپاه پاسداران در خلیج فارس گفت:‌ "ما در حال بررسی بهترین پاسخ به این رخداد و نحوه منتقل کردن نارضایتی خود از آن چه رخ داد، هستیم".

 

ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا چهارشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که ۱۱ قایق نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ۲۷ فروردین چند بار به ناو یو اس اس لوئیس بی. پولر، ناوشکن پال همیلتون، و ناوچه‌های فایربولت، سیروکو، رنگل و مائوئی نزدیک شدند.

 

براساس این بیانیه کشتی های آمریکایی درحال انجام مانور مشترکی با هلی کوپترهای "آپاچی ای اچ ۶۴-ای" ارتش در آب های بین المللی شمال خلیج فارس بودند.

 

در این بیانیه آمده است: "قایق های سپاه مکررا از فاصله خیلی نزدیک و با سرعت زیاد از جلو و عقب کشتی های آمریکایی رد شدند. از جمله یک بار از فاصله ۴۵ متری کشتی پولر و ۱۰ متری دماغه مائوئی عبور کردند."

 

پمپئو همچنین ابراز اطمینان کرد که دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا به گونه ای رفتار خواهد کرد تا از نیروهای مسلح آمریکا و نیروی دریایی این کشور محافظت کند.

 

جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در پاسخ به شکایت نیروی دریایی آمریکا از رفتار شناورهای ایرانی، یکی از توییت های قدیمی خود را یادآوری کرده است که در آن نوشته بود:‌ "نیروی دریایی آمریکا شاید نمی داند در حیاط خلوت ما و هفت هزار مایلی خانه خود چه می کند. "

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------