آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

رسانه آمریکایی: اسرائیل احتمالا تا ۳۰ آوریل اقدامی علیه ایران انجام نمی‌دهد

یک رسانه آمریکایی نوشت: به نظر می‌رسد اسرائیل تا پس از عید مذهبی پسح که ۳۰ آوریل به پایان می‌رسد حمله تلافی‌جویانه‌ای علیه ایران انجام دهد. به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛…

روسیه: تحریم تسلیحاتی ایران تمدید نمی‌شود/ پامپئو: قصد نداریم به برجام بازگردیم



اخبار,اخبار سیاست خارجی,سرگئی ریابکوف
معاون وزیر امورخارجه روسیه با بیان اینکه تحریم تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران موضوعی حل شده است، تاکید کرد: این محدودیت‌ها تمدید نخواهد شد.

به گزارش ایسنا، سرگئی ریابکوف معاون وزیر امورخارجه روسیه امروز (پنج شنبه) در گفت‌وگو با خبرگزاری اسپوتنیک، درباره تلاش های جدید مایک پمپئو وزیر امورخارجه آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران که مهرماه منقضی می شود، تاکید کرد که این محدودیت ها تمدید نخواهد شد.

 

ریابکوف افزود: درخصوص تمدید رژیم ویژه کنونی در رابطه با ارائه تجهیزات نظامی و تسلیحات به جمهوری اسلامی ایران و همچنین فروش تسلیحات توسط ایران، باید بگویم که این موضوع در زمان تصویب قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل حل شد. این یک رژیم ویژه است که بعد از دوره پنج ساله در اکتبر ۲۰۲۰ منقضی می‌شود و هیچ انحرافی از این تصمیم وجود ندارد.

 

وی با اشاره به خروج واشنگتن از توافق هسته ای در سال 2018 خاطر نشان کرد: آمریکا نه تنها "رویکردی انتخابی" درخصوص اجرای قطعنامه 2231 از خود نشان داده است، بلکه با تهدیدات خود مانع از آن شده است که دیگران نیز به آن عمل کنند.

 

این مقام روس همچنین گفت: پیش از آنکه بخواهیم درباره این صحبت کنیم که واشنگتن از کدام بندهای قطعنامه ۲۲۳۱ می‌تواند برای دستیابی به اهداف خود استفاده کند، آمریکا می بایست الزامات این قطعنامه را به طور کامل و جامع اجرا کند. در واقع به اجرای کامل برجام بازگردد.

 

پامپئو: قصد نداریم به برجام بازگردیم/ اروپایی‌ها با ما در خصوص تحریم تسلیحاتی ایران موافقند

«مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا در واکنش به گزارش اخیر نیویورک‌تایمز درباره احتمال بازگشت آمریکا به برجام که با اظهارات طعنه‌آمیز محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران علیه وزیر خارجه و رئیس‌جمهور آمریکا همراه شد، ادعا کرد که دولت‌ متبوعش به هیچ وجه قصد بازگشت به برجام ندارد.

 

مایک پامپئو که با خبرنگار شبکه خبری فاکس‌نیوز گفتگو می‌کرد، ضمن رد کردن احتمال بازگشت کشورش به برجام مدعی شد: «بحث بازگشت به برجام مطرح نیست و ما هرگز قصد انجام چنین کاری نداریم. آن توافق یک فاجعه بود. هدف ما بازگشت به برجام نیست و این کاری نیست که ما به دنبال انجامش باشیم.»

 

وی افزود: «ما قصد داریم از ابزارهای خود در سازمان ملل متحد استفاده کنیم؛ از ابزارهای که در دسترس ماست و از قطعنامه‌هایی که به تصویب شورای امنیت سازمان ملل رسیده‌اند تا تضمین کنند که فروش سلاح به ایران اتفاق نخواهد افتاد.»

 

«مایک پامپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه‌ای که پنجشنبه متن آن منتشرشده مدعی شده انگلیس، فرانسه و آلمان با موضع این کشور درباره لزوم تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران موافق هستند. 

 

اتحادیه اروپا: آمریکا می‌تواند خواستار تحریم تسلیحاتی ایران شود

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفته که آمریکا عضو برجام نیست اما به عنوان یکی از اعضای سازمان ملل متحد می‌تواند خواستار تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران شود. 

 

بورل در مصاحبه‌ای روز پنجشنبه با «رادیو آزاد اروپا»، با اشاره به خروج دولت «دونالد ترامپ» از برجام تصریح کرد آمریکا دیگر عضو این توافق چندجانبه هسته‌ای نیست.

 

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره تلاش‌های اخیر دولت آمریکا برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران گفت: «از بیانیه رئیس‌جمهور ترامپ و یادداشت ریاست‌جمهوری آمریکا در ماه مه گذشته مشخص است که آنها اعلام کرده‌اند به مشارکت خود در برجام خاتمه می‌دهند.»

 

وی در ادامه گفت: «می‌خواهم این را هم یادآوری کنم که آمریکا از آن زمان به بعد در هیچکدام از جلسات برگزارشده در چارچوب این توافق شرکت نکرده است. بنابراین، کاملاً روشن است که آمریکا دیگر جزو اعضای مشارکت‌کننده در این توافق نیست.»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------