آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

تحریم شماری از نهاد‌ها و مقامات ایرانی به دلیل محاکمه و قصاص «نوید افکاری»/ 3 زندان، یک دادگاه و 2 قاضی تحریم شدند



اخبار,اخبار سیاست خارجی,الیوت آبرامز
فرستاده ویژه آمریکا در امور ایران از تحریم شماری از نهاد‌ها و مقامات ایرانی از جمله یک قاضی ایرانی به دلیل محاکمه و قصاص «نوید افکاری» خبر داد.

به گزارش فارس، «الیوت آبرامز» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران روز پنجشنبه مدعی شد که ایالات متحده امروز عصر برخی نهادها و مقامات ایرانی از جمله یک قاضی ایرانی را که در محاکمه، زندانی کردن و قصاص «نوید افکاری» نقش داشته‌اند تحریم خواهد کرد.

 

وبگاه شبکه خبری فاکس نیوز به نقل از آبرامز نوشته، «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا تحریم‌هایی را علیه «سید محمود ساداتی»، رئیس شعبه اول دادگاه انقلاب شیراز و زندان عاد‌ل‌آباد شیراز تحمیل خواهد کرد. 

 

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران امروز در جلسه کنگره مدعی شد: «این دادگاه‌های موسوم به "داد‌گاه‌های انقلاب" آن چیزی که همه در آمریکا دادگاه می‌شناسند نیست. هدف آنها حفظ قدرت برای رژیم (ایران) و به زندان انداختن افرادی است که به دنبال آزادی هستند یا حتی دستور اعدام این افراد را صادر می‌کنند.» 

 

وی در ادامه همچنین مدعی شد: «آنان (دادگاه‌ها) از حکم قاضی دستور می‌گیرند؛ دستوراتی که از آیت‌الله‌ها صادر شده و آنها عدالت را به تمسخر می‌گیرند.» 

 

***

 

تکمیلی/ آمریکا 3 زندان و یک دادگاه و دو قاضی ایرانی را تحریم کرد

تسنیم نوشت: وزارت خزانه‌داری آمریکا شامگاه پنج‌شنبه به وقت تهران اعلام کرد نام زندان ارومیه، زندان عادل‌آباد شیراز، زندان وکیل‌آباد مشهد و شعبه یک دادگاه انقلاب شیراز به فهرست نهادهای تحت تحریم دفتر کنترل دارایی‌های خارجی (اوفک) که از نهادهای زیرمجموعه این وزارتخانه به شمار می‌رود، افزوده شده است.

 

بر اساس بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا، نام «سید محمد ساداتی» قاضی دادگاه انقلاب شیراز و «محمد سلطانی» قاضی دادگاه انقلاب مشهد نیز از امروز به فهرست اشخاص تحت تحریم اوفک اضافه می‌شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------