آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

روسیه: در صورت بازگشت آمریکا به برجام، ایران باید از توقف پایبندی هایش دست بکشد/ آمادگی مسکو برای صادرات مازاد اورانیوم غنی‌شده ایران



اخبار,اخبار سیاست خارجی,روسیه و ایران
وزارت خارجه روسیه اعلام کرد در صورتی که آمریکا به برجام بازگردد، ایران نیز باید به تعهدات خود پایبند باشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از الجزیره، وزارت خارجه روسیه از لزوم پایبندی ایران به توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵، در صورت بازگشت آمریکا به برجام خبر داد.

 

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد: تهران باید از توقف پایبندی هایش به توافق هسته‌ای در صورت بازگشت واشنگتن به برجام دست بکشد.

 

وزارت خارجه روسیه همچنین تصریح کرد: مسکو امیدوار است تهران از برداشتن گام‌هایی که سبب جلوگیری از اجرای کامل توافق هسته‌ای می‌شود، خودداری ورزد.

 

از سوی دیگر، معاون وزیر خارجه روسیه در سخنانی گفت کشورش برای صادرات مازاد اورانیوم غنی شده ایران در صورت بازگشت آمریکا به برجام آمادگی دارد.

 

به گزارش صفحه توییتری نمایندگی روسیه در وین، «سرگئی ریابکوف» در مصاحبه با خبرگزاری روسی «ریانووستی» گفت: این را کنار نمی‌گذاریم که در صورت بازگشت آمریکا به توافق هسته‌ای، روسیه آمادگی خواهد داشت اورانیوم غنی‌شده مازاد را از ایران صادر کند. وی افزود: گرچه در حال حاضر خیلی زود است که در این خصوص صحبت کنیم.

 

روز گذشته نیز سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه اعلام کرده بود آمریکا باید تحریم‌ها علیه تهران را به عنوان شرطی برای پیوستن دوباره ایران به برجام برداشته و توافق هسته‌ای را اجرایی کند.

 

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه پس از صحبت با محمد جواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان گفته بود امیدوار است آمریکا به اجرای کامل قطعنامه شورای امنیت بازگردد و به گفته وی، این سبب خواهد شد تا ایران تعهداتش را ذیل برجام اجرایی سازد.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------