آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اتحادیه اروپا: نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست | دبیرکل سازمان ملل خواهان پایان چرخه خطرناک انتقام‌گیری در خاورمیانه شد

سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا با بیان اینکه اتحادیه اروپا گزارش‌های منتشر شده پیرامون حادثه انفجار در اصفهان را دنبال می‌کند، گفت: هنوز تائیدیه‌ رسمی درباره حمله ادعایی…

ظریف: هیچ مذاکرات جدیدی بر سر توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ شکل نخواهد گرفت



اخبار,اخبار سیاست خارجی,ظریف
وزیر خارجه ایران روز یکشنبه در گفت‌وگویی تصریح کرد که هیچ مذاکرات جدیدی بر سر توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ شکل نخواهد گرفت‌.

به گزارش ایسنا، "محمدجواد ظریف" وزیر خارجه ایران روز یکشنبه در گفت‌وگویی با فرید زکریا از سی‌ان‌ان با اشاره به اینکه جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا باید به همان توافقی بازگردد که ایران در سال ۲۰۱۵ با قدرت‌های جهانی به آن دست یافته، تاکید کرد که مذاکرات جدیدی بر سر توافق هسته‌ای شکل نخواهد گرفت.

 

ظریف بیان کرد که ایران هیچگاه از توافق هسته‌ای خارج نشده و تنها در پی خروج دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا از برجام تعهدات خود را کاهش داده است.

 

این دیپلمات ارشد ایران با تاکید بر خروج دونالد ترامپ از برجام گفت که بایدن باید به همان توافقی که پیش‌تر بر سر آن توافق شده بود، بازگردد.

 

به گزارش ایسنا، در پی تداوم عدم پایبندی هیچ یک از طرفین اروپایی و آمریکایی برجام به تعهداتشان، ایران پس از مدت‌ها پایبندی یکجانبه به برجام، به منظور واداشتن آنها به اجرای تعهداتشان گام‌هایی در راستای کاهش تعهدات خود به برجام برداشت و اعلام کرد پس از پایبندی طرفین این گام‌ها به عقب برداشته خواهند شد.

 

رهبر انقلاب امروز صبح با تاکید بر رفع تحریم‌های غیرقانونی و یکجانبه آمریکا علیه ایران بیان کردند: ایران هنگامی به تعهدات برجامی خود بازخواهد گشت که آمریکا همه تحریم‌ها را در عمل و نه در حرف یا بر روی کاغذ، لغو کند و این لغو تحریم‌ها مورد راستی‌آزمایی ایران قرار گیرد. این، سیاست قطعی و غیرقابل برگشت جمهوری اسلامی و مورد اتفاق همه مسئولان است و هیچکس از آن عدول نخواهد کرد.

 

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا امروز در پاسخ به سوال مجری برنامه‌ سی‌بی‌اس نیوز که می‌پرسید" آیا ایالات متحده اول تحریم‌ها را برخواهد داشت تا ایران به پای میز مذاکره بازگردد؟" گفت: نه.

 

بایدن در ادامه در پاسخ به سوال مجری که پرسید " آیا آن‌ها ابتدا باید به غنی‌سازی اورانیوم پایان دهند" سر خود را به نشانه تایید تکان داد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------