آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

نماینده آمریکا در امور یمن: حوثی‌ها با فاصله گرفتن از ایران حسن نیت خود را نشان دهند/ سناتور آمریکایی: از بایدن می‌خواهم با ایران مقابله کند



اخبار,اخبار بین الملل,نماینده آمریکا در امور یمن
نماینده آمریکا در امور یمن از جنبش انصارالله یمن خواست در راستای اثبات حسن نیت خود، از ایران فاصله بگیرد.

به گزارش فارس، «تیموثی لندرکینگ» معاون وزیر خارجه آمریکا و نماینده واشنگتن در امور یمن شامگاه سه‌شنبه (به وقت تهران) از جنبش انصارالله یمن خواست تا پیشروی به سوی مأرب را متوقف کرده و به گفت‌وگوها بازگردند.

 

این مقام آمریکایی که در کنفرانس خبری صحبت می‌کرد بدون اشاره به شش سال حملات ائتلاف متجاوز سعودی به فرودگاه صنعا و هدف قرار دادن غیرنظامیان یمنی از انصارالله خواست تا حمله به فرودگاه ابهاء در عربستان سعودی را متوقف کند.

 

معاون وزیر خارجه آمریکا مدعی شد که ایران با ارسال سلاح به جنبش انصارالله، نقش منفی در یمن ایفا می‌کند و نقش ایران در مسلح کردن حوثی‌ها پنهان نیست.

 

وی اضافه کرد که واشنگتن این موضوع را شفاف ساخته که باید توان عربستان در دفاع از خود را تقویت کرد.

 

نماینده آمریکا در امور یمن تاکید کرد: «راه حل سیاسی تنها گزینه برای بحران یمن به شمار می‌آید و واشنگتن از طریق کانال‌هایی در حال ارتباط با حوثی‌هاست».

 

این مقام آمریکایی اضافه کرد: «در تلاش برای گسترش فشارها بر حوثی‌ها هستیم و هم اکنون زمان پایان درگیری‌ها فرا رسیده است.«

 

لندرکینگ افزود: «حوثی‌ها اگربه دنبال اعلام حسن نیت خود هستند باید از ایران فاصله بگیرند و تهران باید از تلاش‌های صلح و پایان جنگ در یمن حمایت کند».

 

***

 

سناتور آمریکایی: از بایدن می‌خواهم با ایران مقابله کند

«جیم اینهاف» سناتور ایالت اکلاهما در مجلس سنای آمریکا، امروز (سه‌شنبه) در پیامی از «جو بایدن» رئیس جمهور کنونی این کشور، خواست تا برای مقابله با ایران با کنگره آمریکا همکاری کند.

 

اینهاف در پیامی توییتری مدعی شد: «من از بایدن می‌خواهم تا برای رسیدن به راهبردی فراحزبی تلاش کند تا مقابل رفتارهای شرورانه ایران ایستادگی کنیم. بازگشت به برجام تنها فعالیت هسته‌ای این کشور را به شکل موقت محدود خواهد کرد و راه درستی نیست.»

 

او سپس پیامی دیگر منتشر کرده و مدعی شد: «به هیچ وجه رئیس جمهور نباید تحریم‌های ایران را در شرایطی که اقدامات ترویستی این کشور همچنان ادامه دارد برداشت.»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------