آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

ظریف: سرمای کرونا و تحریم امروز در آستانه زوال است



محمدجواد ظریف,اخبار سیاست خارجی,خبرهای سیاست خارجی
محمدجواد ظریف وزیرخارجه ایران گفت: سرمای کرونا، سرمای بیداد، سرمای تحریم امروز در آستانه زوال است. امروز به همت دانشمندان، کرونا با یاری خدا ریشه کن خواهد شد.

به گزارش فارس، محمدجواد ظریف وزیرخارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (دوشنبه) در مراسم نوروز ۱۴۰۰ که با حضور وزرای علوم و میراث فرهنگی و دیپلمات‌ها و سفرای خارجی مقیم تهران در محل وزارت امور خارجه برگزار شد، طی سخنانی گفت: سرمای کرونا، سرمای بیداد، سرمای تحریم امروز در آستانه زوال است. امروز به همت دانشمندان، کرونا با یاری خدا ریشه کن خواهد شد.

 

رئیس دستگاه دیپلماسی بیان کرد: درسی که فراگرفتیم این است که دنیا یک قدر قدرت دارد و آن ذات مقدس باریتعالی است. آنها که صدای قدرتشان گوش فلک را پر کرده بود در مقابل این ویروس زانو زده بودند.

 

وزیر امور خارجه خاطرنشان کرد: آینده همه ما جدایی ناپذیر است. باید شادی ها را تقسیم و در شادی و غم یکدیگر شریک باشیم.

 

وی گفت: پیشرفت در کنار عقب ماندگی، غنا در کنار فقر، ناامنی در کنار امنیت و صلح در کنار جنگ قابل جمع نیست، جهانی شدن به معنی جدایی ناپذیر ماست.

 

ظریف افزود: همه در یک کشتی نشسته ایم. آینده بشریت آینده مشترک است. کرونا باید آموخته باشد نمی توانیم در غم یکدیگر شاد باشیم. نمی توانیم در ناامنی یکدیگر امنیت داشته باشیم.

 

وزیر خارجه گفت: قرنی را پشت سر می گذاریم که ناامنی، احتکار واکسن و ... داشت.

 

 

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه نیز در ابتدای این مراسم نوروز را مظهر نو شدن عالم کبیر و صغیر خواند و افزود: آنچه امروز بعنوان فرهنگ نوروز می شناسیم، امرپز این تنوع و تکثر زیبا و چشم نواز در نوروز به تحول و نو شدن گره خورده است. از خدا می خواهیم فکر ما را به سمت تحولی به سوی همزیستی و دوستی تغییر دهد.

 

وی گفت: امیدوارم در سال جدید شاهد ریشه کن شدن ویروس کرونا و رویش مجدد تندرستی باشیم. نوروز یادآور آغاز و سرنوشتی مشترک برای انسان است. برای شما، مردم ایران. مردم منطقه و همه ملل، نوروزی توام با سلامتی، شادی و دوستی آرزو می کنم.

 

در این مراسم همچنین منصور غلامی وزیر علوم، علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و حجت الله ایوبی دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو نیز حضور داشتند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------