آخرین اخبار سیاست خارجی

پسر حمید نوری،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

پسر حمید نوری بازداشت شد

پسر حمید نوری در سوئد بازداشت شد. به گزارش دیده بان ایران، عطیه نوری، دختر حمید نوری شهروند بازداشت شده توسط سوئد از بازداشت برادرش (مجید نوری) توسط پلیس این کشور خبر…

سفر مقامات ارشد آمریکایی به خاورمیانه برای گفت‌وگو درباره ایران/ توافق مشاور امنیت ملی آمریکا و اسرائیلی‌ها در زمینه برجام



سفر مقامات ارشد آمریکایی به خاورمیانه،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
بلومبرگ به نقل از برخی منابع خبری گزارش داد که مقامات ارشد آمریکایی جهت گفت‌وگو درخصوص ایران به خاورمیانه سفر خواهند کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از بلومبرگ، دولت بایدن قصد دارد که چندین مقام ارشد خود را برای کاهش نگرانی متحدانش درخصوص مذاکرات هسته‌ای با ایران به خاورمیانه بفرستد.

 

چندین منبع مطلع از برنامه‌های جو بایدن اعلام کردند که این تیم اعزامی متشکل از مقاماتی از وزارت خارجه، شورای امنیت ملی و وزارت دفاع آمریکا به ریاست برت مک‌گورک، هماهنگ‌کننده سیاست خاورمیانه در شورای امنیت ملی و درک چولت، مشاور وزیر خارجه آمریکا خواهد بود.

 

وزارت خارجه آمریکا از اظهارنظر در این زمینه خودداری کرده است.

 

***

 

توافق مشاور امنیت ملی آمریکا و اسرائیلی‌ها در زمینه توافق هسته‌ای ایران

ایگاه خبری اکسیوس در گزارشی اعلام کرد جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید و صهیونیست‌ها بر جداکردن اختلافات دو طرف از مسأله همکاری در زمینه‌های دیگر مرتبط با ایران با یکدیگر توافق کردند.

 

در گزارش پایگاه خبری اکسیوس به نقل از یک مقام ارشد رژیم صهیونیستی آمده است: اسرائیل و آمریکا به دنبال آن هستند تا اختلافاتشان را در زمینه توافق هسته‌ای از همکاری بر دیگر مسائل مرتبط با ایران جدا سازند.

 

به نوشته این پایگاه این مسأله پس از آن است که مذاکراتی میان جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید و «مئیر بن شبات» همتای اسرائیلی اش برقرار شد. در حالی که مئیر بن شبات با پیامی آماده شده وارد واشنگتن شد، اعتراض این رژیم را به توافق اعلام داشت و بر آنچه آزادی عمل اسرائیل علیه ایران خوانده می‌شد، تأکید کرد.

 

در ادامه گزارش آمده است: سالیوان و بن شبات به مدت دو ساعت در سفارت اسرائیل در واشنگتن برای نخستین دیدار حضوری شان جلسه داشتند. در این جلسه «برت مک گرک» هماهنگ‌کننده شورای امنیت ملی کاخ سفید و «بابارا لیف» نیز از سوی آمریکا و «گیلعاد اردان» سفیر رژیم صهیونیستی در آمریکا و «Reuven Azar» مشاور سیاست خارجی از سوی اسرائیل به این مذاکرات پیوستند.

 

همچنین راب مالی، نماینده آمریکا در امور ایران نیز پیش از عزیمت به وین، در بخشی از این نشست به منظور آگاه ساختن مقامات اسرائیلی از مذاکرات هسته‌ای حضور یافت.

 

مئیر بن شبات و تیم او مدعی شدند بازگشت به توافق هسته‌ای شانس یک توافق بلند مدت‌تر و قوی‌تر را کاهش می‌دهد.

 

به نوشته این پایگاه، مقامات اسرائیلی نگران بودند که نشست روز جمعه چگونه پیش خواهد رفت؛ اما از سوی دیگر آن‌ها از روند کار‌ها خوشحال بودند. آن‌ها اعلام کردند که سالیوان و دیگر مقامات آمریکایی دیدگاهی مثبت اتخاذ کردند.

 

اکسیوس همچنین به نقل از یک مقام اسرائیلی نوشت: آمریکا به موضع اسرائیل در قبال ایران ضرف نظر از اختلاف‌ها احترام می‌گذارد.

 

مشاور امنیت ملی آمریکا همچنین گفته است مشاور امنیت اسرائیل به زودی برای بررسی مسأله جلوگیری ایران از مالکیت سلاح هسته‌ای به واشنگتن می‌رود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------