آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

مقام آمریکایی: توافق با ایران بر سر برجام چند ماه طول نخواهد کشید/ مقام ایرانی: عجله‌ای برای توافق بد در خصوص برجام نداریم



ایران و آمریکا،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
یک مقام آمریکایی مدعی شده توافق با ایران در خصوص برجام چند ماه به طول نخواهد انجامید.

به گزارش فارس، یک مقام آمریکایی مدعی شده رسیدن به توافق با ایران در خصوص برجام چند ماه به طول نخواهد کشید، اما در عین حال تلاش کرده توپ را در خصوص محقق شدن این هدف به زمین ایران بیندازد.

 

پایگاه «آکسیوس» به نقل از مقام‌های آمریکایی نوشته آخرین دور گفت‌وگوهای وین، نخستین دور از این گفت‌وگوها بوده که در آن هم در زمینه اقدامات آمریکا برای رفع تحریم‌ها و هم اقدامات ایران در زمینه هسته‌ای پیشرفت حاصل شده است.

 

این مقام‌ها مدعی شده‌اند کارگروه موظف به بررسی رفع تحریم‌ها در سه دور نخست گفت‌وگوها به پیشرفت‌های مستمری دست پیدا کرده‌اند، اما کارگروه دیگری که موظف به بررسی اقدامات هسته‌ای ایران بوده به پیشرفت چندانی در مذاکرات حاصل نکرده است.

 

مقام‌های آمریکایی به آکسیوس گفته‌اند عمده‌ترین اختلاف، بر سر سرنوشت سانتریفیوژهای جدید ایران بوده است. بایدن گفته «زمان گریز» ایران باید به یک سال برسد.

 

«زمان گریز»، مفهوم ابداعی آمریکایی‌ها برای اشاره به مدت زمان لازم برای انباشت مواد هسته‌ای مورد نیاز جهت ساخت یک بمب اتمی است.

 

مقام ایرانی: عجله‌ای برای توافق بد در خصوص برجام نداریم

یک مقام ایرانی در گفت‌وگو با «نیوزویک» گفته تهران آماده رسیدن به توافقی است که آمریکا در آن به تعهداتش عمل کند اما عجله‌ای برای حصول توافق بد ندارد.

 

«شاهرخ ناظمی»، رئیس دفتر مطبوعاتی هیئت نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد به نیوزویک گفت: «می‌خواهیم در خصوص گام‌های مورد نیاز از سوی آمریکا برای بازگشت به برجام به توافقی خوب برسیم.»

 

وی اضافه کرد: «برای نیل به این هدف، هیچ عجله‌ای برای توافق بر سر چیزی که ناقص باشد نداریم.»

 

ناظمی در گفت‌وگو با نیوزویک تصریح کرد نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری ایران ارتباطی با مذاکرات جاری در وین ندارد. او گفت اقدامات آمریکا مسیر رایزنی‌ها را مشخص خواهد کرد.

 

این مقام ایرانی تصریح کرد: «دیدگاه آمریکا و تمایل این کشور برای فاصله گرفتن از سیاست‌های شکست‌خورده گذشته بیشترین نقش را در موفقیت مذاکرات خواهد داشت. در نظام ایران، در خصوص رویکرد ما درباره برجام اجماع گسترده‌ای وجود دارد.»

 

رئیس دفتر مطبوعاتی هیئت نمایندگی ایران در سازمان ملل در بخش دیگری از این مصاحبه موضع ایران مبنی بر اینکه آمریکا باید نخستین گام را برای بازگشت به برجام بردارد، تکرار کرد.

 

ناظمی خاطرنشان کرد: «همان‌طور که بارها گفته‌ایم به محض آنکه آمریکا تحریم‌ها را طبق تعهدات برجامی‌اش رفع کند و این کاملاً مورد راستی‌آزمایی قرار بگیرد ایران فوراً به تعهدات برجامی خودش بازخواهد گشت.»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------