آخرین اخبار سیاست خارجی

جنگ جهانی سوم ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

به طور عملی جهان وارد جنگ جهانی سوم شده است/ در چند سال گذشته بر سر بی‌طرفی چه آمد؟

حمله اسرائیل به ایران در بامداد جمعه گذشته سبب شد تا رسانه های خبری و دولت ایالات متحده نفس راحتی بکشند از اینکه از جنگ تمام‌عیار جلوگیری شده است. به گزارش خبرآنلاین…

سنتکام: ایران بزرگترین تهدید منطقه است



فرمانده سنتکام،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
فرمانده سنتکام گفت آمریکا در تلاش برای مقابله با فعالیت های ایران در منطقه است.

به گزارش مهر، «کنث مک کنزی» رئیس واحد سنتکام (ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا) در یک نشست خبری مجازی مدعی شد یکی از اولویت های پنتاگون در منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا (خاورمیانه) مقابله با فعالیت های بی ثبات کننده ایران است که به زعم او بزرگترین تهدید برای ثبات منطقه به شمار می رود.

 

وی در ادامه این ادعا افزود: موضع ما در منطقه تاثیری بازدارنده بر ایران داشته که این محصول آرایش نظامی قوی نیروی دریایی، نیروی هوایی و دفاع موشکی و همچنین هماهنگی با دوستان منطقه ای است.

 

مک کنزی در ادامه مدعی شد: حضور آمریکا در عراق به دعوت دولت بغداد است و عمده توجه نیز بر نابودی کامل داعش متمرکز است حال آنکه فشارها از جانب گروه های وابسته به ایران که خواهان خروج ما از عراق هستند افزایش یافته که تازه ترین مورد آن استفاده از پهپادهای کوچک است که می توانند خیلی مرگبار باشند.

 

این مقام پنتاگون مدعی شد: فشارهای سیاسی به عراق بی جواب مانده و همین مسئله هم باعث روی آوردن آنها به پهپاد شده حال آنکه این مسئله برای من نگران کننده است اگرچه ما طیفی از اقدامات را برای دفاع از خود و متحدان ناتو به کار خواهیم بست.

 

مک کنزی در بخشی از ادعاهای خود نیز به اتهام زنی درباره انصارلله یمن پرداخت و گفت: به همکاری با عربستان در زمینه تقویت سامانه های پدافند هوایی و موشکی ادامه می‌دهیم و این یک اولویت بسیار مهم برای ما است چرا که آنها با بمباران بدون وقفه موشک‌های بالستیک، پهپادهای کوچک و موشک‌های کروز زمین به زمین حوثی‌ها (انصارالله یمن) مواجه هستند.

 

فرمانده سنتکام افزود: شخصا متقاعد شده‌ام که پادشاهی عربستان سعودی به دنبال یک پایان سیاسی مسئولانه برای این جنگ است و باور دارم که آنها آماده اتخاذ اقدامات مهم برای تحقق این موضوع هستند. متاسفانه فکر نمی‌کنم که حوثی‌ها (انصارالله یمن) آماده استقبال از این وضعیت باشند اما فرصت این کار را دارند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------