آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

تروئیکای اروپا: از ایران می‌خواهیم با آژانس همکاری کند/ وال استریت ژورنال: آمریکا تحریم ۱۲ فرد و نهاد ایرانی را لغو می‌کند



تروئیکای اروپا،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
سه کشور اروپایی طرف برجام در بیانیه‌ای مشترک شامگاه پنجشنبه از ایران خواسته‌اند کاملاً با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همکاری کند.

به گزارش فارس، سه کشور اروپایی طرف برجام در بیانیه‌ای مشترک شامگاه پنجشنبه از ایران خواسته‌اند کاملاً با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همکاری کند.

 

در این بیانیه آمده است: «فرانسه، آلمان و پادشاهی متحده انگلیس مایلند از رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بابت گزارش ایشان در خصوص اجرای توافق پادمانی در ایران تشکر کنند.»

 

سه کشور اروپایی خاطرنشان کرده شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ژوئن سال ۲۰۲۰ با صدور قطعنامه‌ای از آنچه به ادعای آنها «عدم همکاری اساسی ایران برای پاسخگویی به سئوالات آژانس اتمی» خوانده شده ابراز نگرانی کرده‌اند.

 

در این بیانیه آمده است: «در آن قطعنامه از ایران خواسته شده بود کاملاً با آژانس همکاری کرده و بدون تأخیر بیشتر درخواست‌های آژانس را اجابت کند.»

 

تروئیکای اروپایی در بخش دیگری از این بیانیه تأکید کرده‌اند: «ما از ایران می‌خواهیم کاملاً با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همکاری کرده و تمامی اطلاعات و توضیحات مورد نیاز توسط دبیرخانه را بدون تأخیر بیشتر ارائه دهد.»

 

سه کشور اروپایی تصریح کرده‌اند «تنها از طریق همکاری کامل ایران است که مدیر کل آژانس اتمی می‌تواند سئوالات برجسته پادمانی را حل کرده و این مسئله را از دستور کار شورا خارج کند.»

 

***

 

وال استریت ژورنال: آمریکا تحریم ۱۲ فرد و نهاد ایرانی را لغو می‌کند

وزنامه وال استریت ژورنال خبر داد که دولت آمریکا قصد دارد تحریم ۱۲ فرد و نهاد ایرانی را لغو کند.

 

به گزارش الجزیره، این روزنامه آمریکایی به نقل از مقامات این کشور نوشت که رفع تحریم این افراد و شرکت‌ها در حالی است که این موضوع ارتباطی به روند مذاکرات وین ندارد.

 

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز در این باره مدعی شد که لغو برخی تحریم‌ها پس از آن بود که آمریکا توانست برخی تغییرات در شرایط و رفتار ایران ایجاد کند.

 

وزارت خارجه آمریکا همچنین تأکید کرد که تحریم هدف نهایی نیست و آمریکا معتقد است که دیپلماسی ابزار مناسب‌تری برای تحت کنترل در آوردن برنامه هسته‌ای ایران است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------