آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

جزئیات تعیلق بخشی از تحریم‌های ایران توسط آمریکا



لغو تحریم های آمریکا علیه ایران،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
خزانه‌داری آمریکا در این اطلاعیه نوشته است: امروز ، به منظور کمک بیشتر به مبارزه جهانی علیه COVID-۱۹ ، دپارتمان کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری (OFAC) سه مجوز عمومی (Iran GLN ،Syria GL۲۱ ،Venezuela GL۳۹). را برای مجوزهای موجود تحریمی برای تسهیل معاملات و فعالیت‌های مرتبط با پاندمی کووید ۱۹ صادر می کند.

به گزارش اقتصادنیوز، وزارت خزانه‌داری آمریکا با صدور دستورالعملی جدید اعلام کرد مبادلاتی که برای مقابله ایران، سوریه و ونزوئلا با ویروس کرونا ضروری هستند را از قوانین تحریم‌ها به مدت یک سال معاف کرده است. 

 

دفتر کنترل دارایی‌های وزارت خزانه‌داری ایالات متحده (OFAC) با صدور یک اطلاعیه مطبوعاتی اعلام کرد، بر اساس دستور رئیس‌جمهور جو بایدن در راستای بررسی اثر تحریم‌های یکجانبه و چندجانبه آمریکا بر مبارزه کشورها با بیماری کووید-۱۹ این وزارت‌خانه بخشی از مبادلاتی که به زعم این نهاد، در مسیر مبارزه ایران، سوریه و ونزوئلا با پاندمی کرونا اخلال ایجاد می‌کرد را به مدت یک سال از تحریم‌های اوفک معاف کرد.

 

خزانه‌داری آمریکا در این اطلاعیه نوشته است: امروز ، به منظور کمک بیشتر به مبارزه جهانی علیه COVID-۱۹ ، دپارتمان کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری (OFAC) سه مجوز عمومی (Iran GLN ،Syria GL۲۱ ،Venezuela GL۳۹).   را برای مجوزهای موجود تحریمی برای تسهیل معاملات و فعالیت‌های مرتبط با پاندمی کووید ۱۹ صادر می کند. این مجوزها در راستای رویه دیرینه معافیت ها، استثنائات و مجوزهای بشردوستانه برای پوشش دادن معاملات و فعالیت های مربوط به پاندمی کووید ۱۹  صادر می‌شود. این موارد شامل معاملات و فعالیت هایی شامل تحویل ماسک صورت ، دستگاه های تهویه و مخازن اکسیژن ، واکسن و تولید واکسن ، آزمایش COVID-۱۹ ، سیستم های فیلتراسیون هوا و بیمارستان های صحرایی مرتبط با COVID-۱۹ و غیره است.

 

در اطلاعیه‌ای که وب‌سایت خزانه‌داری درباره معافیت از تحریم‌های ایران صادر کرده، آمده است: 

 

الف) انجام برخی از مبادلات مربوط به مقابله با پاندمی کووید-۱۹ که طبق مقررات تحریم‌های ایران، تا به حال غیرمجاز بوده‌اند تا ساعت ۱۲:۰۱ به وقت شرق آمریکا مورخ ۱۷ ژولای ۲۰۲۲ مجاز خواهد بود. انجام مبادلات ذیل تا تاریخ ذکر شده ممنوعیتی ندارد:

 

۱. صادرات کالا یا فناوری. تمامی مبادلات و فعالیت‌های مرتبط با صادرات، بازصادرات، فروش و عرضه مستقیم یا غیرمستقیم کالاها یا فناوری‌های مورد استفاده در پیشگیری، تشخیص یا درمان کووید-۱۹ (اعم از کالاها و فناوری‌های مورد استفاده در پژوهش‌ها یا مطالعات بالینی مرتبط با کووید-۱۹) با ایران یا حکومت ایران یا با اشخاص کشورهای ثالث که این کالاها را با هدف خاص بازفروش به ایران یا حکومت ایران خریداری می‌کنند.

 

۲. واردات یا انجام معاملات مربوط به کالاهای مرتبط با کووید-۱۹. تمامی مبادلات و فعالیت‌های مرتبط با واردات کالاهایی که متعاقب صدور این مجوز عمومی به ایران یا حکومت ایران صادر یا بازصدور شده‌اند و مشخص شده که معیوب و غیرقابل‌استفاده‌اند و لازم است برای آنها به دلیل اقدامات مرتبط با مرجوعی کالا، رویدادهای ناگوار یا هر نگرانی ایمنی دیگر و یا برای تعمیرات معمول یا بازگشت آن اقلام به ایالات متحده یا یک کشور ثالث اقداماتی انجام شود؛

 

۳. صادرات یا واردات خدمات. تمامی مبادلات و فعالیت‌های مرتبط با صادرات، بازصادرات، فروش یا عرضه خدمات به ایران یا دولت ایران به صورت مستقیم یا غیرمستقیم، یا واردات خدمات از مبدأ ایران به ایالات متحده آمریکا در هر موردی که به پیشگیری، تشخیص یا درمان کووید-۱۹ مرتبط باشد (اعم از پژوهش‌ها یا مطالعات بالینی مربوط به کووید-۱۹).

 

ب) برای برخی از مبادلات مربوط به بانک مرکزی ایران یا شرکت ملی نفت ایران مجوز صادر می‌شود. تمامی مبادلات و فعالیت‌های ذکرشده در بند الف این مجوز عمومی که به بانک مرکزی یا شرکت ملی نفت ایران (یا هر شرکتی که شرکت ملی نفت ایران به صورت مستقیم یا غیرمستقیم مالک بیش از ۵۰ درصد سهام آن باشد) مرتبط باشد، تا ساعت ۱۲:۰۱ وقت منطقه شرقی مورخه ۱۷ ژوئیه ۲۰۲۲ مجاز هستند.

 

ج) صدور مجوز برای برخی مبادلات مالی معین. انجام تراکنش‌های مربوط به انتقال وجوه یا مبادلات مالی تجاری که اقداماتی معمول و ضروری برای تکمیل مبادلات و فعالیت‌های مجازشده در بندهای الف و ب این مجوز عمومی هستند تا ساعت ۱۲:۰۱ وقت منطقه شرقی مورخه ۱۷ ژوئیه ۲۰۲۲ مجاز هستند.

 

د) هرگونه صادرات یا صادرات مجدد کالا یا فناوری مطابق با بند (الف) این مجوز عمومی منوط به شرایط زیر است:

 

۱. هر کالا یا فناوری صادر یا صادرات مجدد باید:

 

(i) به عنوان EAR۹۹ تحت مقررات اداره صادرات ۱۵ قسمتی CFR ۷۳۰ تا ۷۷۴ (EAR)  تعیین شده باشند؛ یا

 

(ii) در مورد کالاها یا فناوری که مشمول EAR نیستند ، در لیست هر رژیم کنترل صادرات چند جانبه ذکر نشوند؛ و

 

۲. کلیه صادرات یا صادرات مجدد طبق این مجوز عمومی باید از قبل تا تاریخ انقضا این مجوز عمومی منعقد شود.

 

ه) در این مجوز عمومی موارد ذیل غیرمجاز است:

 

۱. صادرات یا صادرات مجدد کالا یا فناوری به CBI ، NIOC یا هر مورد ذکنشده در بالا که NIOC به طور مستقیم یا غیرمستقیم ۵۰ درصد یا بیشتر از آن مالک است؛

 

۲. صادرات یا صادرات مجدد کالاها ، فن آوری یا خدمات به ارتش، اطلاعات، یا خریداران یا واردکنندگان مجری قانون؛

 

۳. صادرات یا صادرات مجدد کالاها ، فن آوری یا خدمات که مورد استفاده در توسعه یا تولید سلاح شیمیایی یا بیولوژیکی بوده یا سلاح کشتار جمعی را تسهیل کند.

 

۴. رفع انسداد هر ملکی که طبق هر قسمت از ۳۱ CFR فصل V مسدود شده باشد.

 

۵. هرگونه معامله یا فعالیتی که در غیر این صورت توسط ITSR ، GTSR یا E.O.۱۳۲۲۴ ممنوع شده، یا توسط هر بخش دیگری از ۳۱ CFR فصل V ممنوع  شده، یا شامل هر شخصی است که طبق GTSR یا ۱۳۲۲۴ E.O مسدود شده، غیرمجاز است.  مگر اینکه در بند (ب) این مجوز عمومی مشخص شده باشد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------