آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

جروزالم پست: قطع برق باعث اختلال در سراسر ایران شده و اعتراضات در حال افزایش است/ این موضوع نخستین بحران در پیش روی ابراهیم رییسی خواهد بود



قطعی برق در ایران،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
جروزالم پست نوشت: ساعت روزشمار نابودی اسراییل در تهران هم به دلیل قطع برق از کار افتاده است.

به گزارش عصرایران، روزنامه اسراییلی راستگرا "جروزالم پست" در یک گزارش تحلیلی به بحران کمبود برق در تابستان گرم منطقه غرب آسیا پرداخته و چالش تامین برق را از نخستین بحران های در پیش روی "ابراهیم رییسی" رییس جمهوری منتخب ایران دانسته است.

 

این روزنامه اسراییلی نوشت:

بحران کمبود و قطع برق سبب انتقاد دولتمردان ایرانی از یکدیگر شده است.

 

قطع برق باعث اختلال در سراسر ایران شده و اعتراضات در حال افزایش است. رسانه های حامی دولت ایران به بحران برق اعتراف کرده و هشدار می دهند که اوضاع بدتر خواهد شد.

 

این یک چالش بزرگ برای ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری منتخب ایران است.

 

"محمد باقر قالیباف"رئیس مجلس ، با انتشار پستی  دلیل "قطع مکرر برق در سراسر کشور و ایجاد اختلال در زندگی و مشاغل مردم را  به عدم برنامه ریزی و سوء مدیریت دولت" روحانی نسبت داده و از دولت روحانی انتقاد کرده است. او افزوده: "اگر به هر دلیلی افزایش مصرف و تقاضای مازاد در کوتاه مدت جبران نشود، حداقل به برنامه خاموشی اعلام شده پایبند باشید تا افراد بتوانند برنامه ریزی کنند."

 

این انتقاد آشکار و بی سابقه در مورد مشکلات کشور ظاهرا عمق مساله را نشان می دهد و در این بحران ایران تنها نیست. عراق نیز امسال از مشکلات بی سابقه تامین برق رنج می برد و این امر با حملات تروریستی به خطوط برق این کشور طی روزهای گذشته بدتر شده است. این بدان معناست که کل منطقه امسال از اردن تا پاکستان از بحران شدت گرما و خشکسالی و قطع برق رنج می برند.

 

گزارش ها حاکی از آن است که مصرف برق ایران بسیار بیشتر از عرضه است و گفته می شود شکاف روزانه بی سابقه ای در حد 11 هزار مگاوات بین تولید و مصرف برق ایجاد شده است.

 

اوضاع به حدی بد است که ظاهرا ساعتی در تهران که روز شمار نابودی اسراییل را نشان می دهد به دلیل قطع مکرر برق متوقف شده است. نیروگاه هسته ای بوشهر حتی چند هفته پیش برای تعمیر و نگهداری از مدار خارج شد  اما اکنون دوباره به شبکه تامین برق بازگشته است.

 

با قطع برق، گزارش هایی از اعتراضات مردمی در شبکه های اجتماعی پخش می شود.

 

بیشتر زیرساخت های تامین برق ایران قدیمی است؛ همچنین ایران برای تامین بخشی از برق عراق سرمایه گذاری کرده تا این کشور را به برق خود وابسته کند.در این بحران ایران  مجبور شده برق عراق را قطع کند و قطع جریان برق سراسری این هفته حتی به تهران رسیده است.

 

قسمتهای زیادی از تهران و کرج و همچنین دیگر شهرها شنبه شب تا اوایل یکشنبه در اثر خاموشی اعلام نشده در تاریکی فرو رفتند.

 

تابستان گرم و قطعی مکرر برق، مردم را خشمگین کرده است.

 

مصرف برق ایران در تابستان امسال بیش از 60  هزار مگاوات در روز بوده است که بیش از ده درصد افزایش نسبت به سال گذشته داشته است، در حالی که تولید برق در سطح 50 تا 56 هزار مگاوات و بدون افزایش باقی مانده است.

 

بر اساس گزارش ها در ماه مه گذشته ایالت کالیفرنیا آمریکا هم که جمعیت آن حدود نصف جمعیت ایران است، نگران کمبود 11 هزار مگاواتی برق به دلیل کاهش تولید نیروگاه های خورشیدی بود. کالیفرنیا در تابستان گرم امسال روزانه حدود 63 هزار مگاوات (به اندازه برق مصرفی کل ایران) استفاده می کند. شبکه تامین برق ایران بسیار فرسوده تر از کالیفرنیا است و به همین خاطر ممکن است تابستان امسال در معرض خاموشی های گسترده تری قرار بگیرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------