آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

آمریکا: ایران کماکان با بی‌مسئولیتی فاحش رفتار می‌کند



آنتونی بلینکن،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا بار دیگر با تکرار اتهامات اثبات‌نشده علیه ایران مدعی شد واشنگتن اطمینان دارد ایران عامل حمله به نفتکش رژیم صهیونیستی بوده است.

به گزارش فارس، «آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا بار دیگر با تکرار اتهامات اثبات‌نشده علیه ایران مدعی شد واشنگتن اطمینان دارد ایران عامل حمله به نفتکش رژیم صهیونیستی بوده است.

 

بلینکن مدعی شد که ایران طی ماه‌های گذشته مجموعه‌ای از اقدامات در حوزه‌های مختلف از جمله در زمینه کشتی‌رانی انجام داده. وی مدعی شد: «ایران کماکان با بی‌مسئولیتی فاحش رفتار می‌کند.»

 

بلینکن در بخش دیگری از ادعاهایش گفت اقدام ایران در حمله به کشتی مرسر استریت با «پاسخ جمعی» مواجه خواهد شد. آمریکا در حال همکاری با انگلیس، رومانی و اسرائیل و کشورهای دیگر برای مشخص کردن این پاسخ است.

 

وزیر خارجه آمریکا در پاسخ به سوال یک خبرنگار گفت: «با انگلیس، اسرائیل، رومانی و سایر کشورها در هماهنگی و تماس نزدیک هستیم و یک پاسخ جمعی وجود خواهد داشت.» 

 

مخالفت دوباره نتانیاهو با سیاست نفتالی بنت درباره ایران

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی دوشنبه شب به وقت تهران بار دیگر از سیاست «نفتالی بنت»، نخست‌وزیر فعلی این رژیم در قبال ایران انتقاد کرد.

 

پیش از این رسانه‌ها گزارش دادند که نفتالی بنت با دولت «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا بر سر هماهنگ کردن تمامی سیاست‌ها در قبال ایران به توافق رسیده است. رسانه‌ها از این سیاست به عنوان تعهد اسرائیل به آمریکا برای «عدم غافلگیری» یاد کرده‌اند. 

 

نتانیاهو روز دوشنبه بار دیگر تأکید کرد که اسرائیل نباید با سیاست «عدم غافلگیری» موافقت کند، زیرا دولت آمریکا ممکن است عملیات‌های اسرائیل را به رسانه‌های بین‌المللی لو بدهد.

 

نتانیاهو در تلاش است ائتلاف لرزان میان «نفتالی بنت» و «یائیر لاپید»، وزیر خارجه فعلی رژیم صهیونیستی را به هم بزند. وی  با انتقاد از کابینه  «نفتالی بنت»  هشدار داد که کابینه کنونی، اسرائیل را به یک مسیر خطرناک سوق می‌دهد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------