آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

درخواست آرژانتین از پاکستان: وزیر کشور ایران را بازداشت کنید!

وزارت امور خارجه آرژانتین در اقدامی خصمانه و بی‌اساس روز سه شنبه اعلام کرد که از پاکستان و سریلانکا خواسته است تا وزیر کشور ایران (احمد وحیدی) را به دلیل ادعای واهی بمب…

آمریکا و انگلیس: ایران به کشتی اسرائیل حمله کرده است



اخبار،اخبار امروز،خبرهای آنتونی بلینکن
وزیر خارجه آمریکا عصر روز دوشنبه در سخنرانی مجازی در شورای امنیت سازمان ملل حمله چند روز پیش به کشتی صهیونیست‌ها در دریای عمان را به ایران نسبت داد.

به گزارش فارس، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا روز دوشنبه در نشست مجازی شورای امنیت سازمان ملل درباره امنیت دریانوردی حمله به کشتی صهیونیست‌ها در دریای عمان را به ایران نسبت داد.

 

وی در این سخنرانی مدعی شد: « یک کشتی تجاری که که در شمال دریای عرب (دریای مکران) در آب‌های بین‌المللی بود توسط پهپادهای انتحاری مورد حمله قرار گرفت. این حمله به مرگ دو نفر انجامید. بر اساس اطلاعات موجود ما اطمینان داریم که ایران این حمله غیرموجه را ترتیب داده است».

 

وزیر خارجه آمریکا همچنین مدعی شد که این حمله بر مبنای الگوی برخی حملات تحریک‌آمیز دیگر صورت گرفته است.

 

بیلنکن این اقدامات را تهدید کننده آزادی دریانوردی، تجارت دریایی و جان انسان‌ها خواند و با خانواده‌های کشته‌شدگان اهل رومانی و انگلیس ابراز همدردی کرد و خواستار بازخواست کسانی شد که در این حادثه دست داشته‌اند.

 

بلینکن در ادامه سخنرانی مجازی خود در نشست شورای امنیت سازمان ملل مدعی شد که آزادی دریانوردی در دریای چین جنوبی نیز مورد تهدید قرار گرفته شده است.

 

وی گفت که واشنگتن به همراه دیگر کشورهای اطراف دریای چین جنوبی هرگونه ارعاب و تهدید در این منطقه را رد می‌کند. 

 

بلینکن گفت که برخی می‌گویند که موضوعات مربوط به دریای چین جنوبی ارتباطی به آمریکا یا کشورهای دیگر ندارد اما این به آمریکا ارتباط دارد و این موضوع مسئولیت هر کشور عضو سازمان ملل است تا از قوانینی که همگی با آن موافقت کردیم دفاع کنیم تا به راه حل مسالمت‌آمیز درباره منازعه‌های دریایی برسیم. تنش‌ها در دریای چین جنوبی یا در هر نقطه دیگر در اقیانوس‌ها پیامدهای جهانی به همراه دارد.

 

وی درباره دریای سیاه نیز گفت که همچنن شاهد رویکرد خصمانه روسیه در قبال اوکراین هستیم که این موضوع در تجارت و دسترسی به انرژی اختلال ایجاد کرده است.  

 

وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد که واشنگتن از تمامیت ارضی و حق حاکمیت اوکراین حمایت می‌کند. 

 

وزیر دفاع انگلیس هم در این نشست که به شکل ویدئو کنفرانس برگزار شد گفت: حمله ایران به مرسر استریت نقض قوانین بین المللی دریانوردی است.

 

او مدعی شد: ایران به وسیله ۲ فروند پهپاد به کشتی مرسر استریت حمله کرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------