آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

بلومبرگ: آژانس به دنبال طرحی برای تداوم بازرسی از ایران در صورت شکست مذاکرات وین است



آژانس بین‌المللی انرژی اتمی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
خبرگزاری بلومبرگ می گوید که بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در صدد تدارک برنامه‌ای احتمالی برای بازرسی از ایران در صورت شکست خوردن مذاکرات وین هستند.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری بلومبرگ روز چهارشنبه در گزارشی نوشت بازرسان بین‌المللی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که از دسترسی به تاسیسات هسته‌ای کلیدی ایران بازمانده‌اند می‌خواهند برنامه‌ای احتمالی تدارک ببیند تا در صورت شکست مذاکرات جمهوری اسلامی ایران و قدرت‌های جهانی حفره‌های اطلاعاتی را پر کند.

 

بنا بر این گزارش، مقامات در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در حال آماده کردن گزارش پادمانی فصلی خود در خصوص فعالیت‌های هسته‌ای ایران بوده و می‌خواهند این گزارش را در ماه آتی به دیپلمات‌ها در وین ارائه دهند.

 

به نوشته بلومبرگ، بازرسان آژانس اتمی از زمان محدود شدن دسترسی‌شان به سایت‌های هسته‌ای در ایران سخت در تلاش‌اند تا به چشم‌انداز کلی فعالیت‌های اتمی ایران دست یابند.

 

این گزارش می‌افزاید: با توقف مذاکرات وین بر سر احیای توافق هسته‌ای ۲۰۱۵، ایران به صورت رسمی توافق موقت برای صدور اجازه دسترسی به ویدیوها و اطلاعات غنی‌سازی در تاسیسات کلیدی را تمدید نکرده است.

 

به نوشته بلومبرگ: دیپلمات‌هایی در پایتخت اتریش گفته‌اند که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در حال کار برای رسیدن به توافقی جداگانه با ایران است تا بتواند میزان بازدید از سایت‌هایی که در آن‌ها اورانیوم فراوری می‌شود را تعیین کند. دو منبع آگاه که نخواسته‌اند نام‌شان فاش شود مدعی شده‌اند که تصمیم ایران مبنی بر آغاز تولید اورانیوم نزدیک به سطح لازم برای تولید بمب مشخصا از مرزهای تعیین شده در توافق عبور کرده است.

 

خبرگزاری بلومبرگ در پایان گفته است: بخش مطبوعاتی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی حاضر نشد که جزئیات "تبادلات محرمانه با کشورهای عضو" را فاش کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------