آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

امیرعبداللهیان به مقام بلاروسی: مذاکره برای مذاکره قابل قبول نیست/ مذاکرات وین باید منافع ایران را تامین کند



گفتگوی تلفنی امیرعبداللهیان و وزیر امور خارجه اتریش،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
وزیر امور خارجه کشورمان با اعلام اینکه جمهوری اسلامی ایران از اصل مذاکره استقبال می‌کند، گفت: مذاکره برای مذاکره قابل قبول نیست.

به گزارش مهر، در تماس تلفنی «شالنبرگ» وزیر امور خارجه اتریش با حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان، طرف اتریشی با تبریک آغاز به کار وزیر امور خارجه ایران، آمادگی اتریش برای ارتقا همکاری‌ها و همچنین اهدای یک میلیون دوز واکسن طی دو هفته آتی را اعلام و از کمک جمهوری اسلامی ایران در زمینه انتقال اتباع اتریشی از افغانستان تشکر و قدردانی کرد و بر ضرورت تبادل‌نظر در مورد برجام و از سرگیری گفتگوهای وین تأکید کرد.

 

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان نیز در این گفتگوی تلفنی بر همکاری‌های اقتصادی و تجاری به‌ویژه در حوزه‌های صنعت، کشاورزی، علم و فنآوری و همچنین اعلام آمادگی بر همکاری بیشتر در حوزه واکسن تأکید کرد.

 

وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص برجام نیز تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران سهم اساسی خود برای حفظ برجام را با صبر راهبردی در مقابل خروج آمریکا و بی‌عملی طرف اروپایی نشان داده است و اکنون وقت طرف‌های دیگر برجامی است که همراهی لازم را کرده و به صورت واقعی و عملی تعهدات خودشان را اجرا کنند.

 

امیرعبداللهیان با اعلام اینکه جمهوری اسلامی ایران از اصل مذاکره استقبال می‌کند، افزود: اما مذاکره برای مذاکره قابل قبول نیست.

 

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در خصوص نشست بغداد نیز این ابتکار را پلتفرم خوبی برای همکاری‌های درون منطقه‌ای دانست و اضافه کرد: البته عراق و حاکمیت این کشور مورد هدف اقدامات مداخله‌جویانه و غیرمسئولانه برخی طرف‌ها از جمله آمریکا بوده، همانگونه که در ترور بزدلانه قهرمان بین‌المللی مبارزه با تروریسم یعنی سردار سلیمانی و فرمانده بلندپایه عراقی ابومهندی‌المهندس شاهد بودیم.

 

***

 

امیر عبداللهیان: مذاکرات وین باید منافع ایران را تامین کند

وزیر امورخارجه ایران در پیام توییتری خود نوشت: در تماس تبریک وزرای خارجه آلمان ، فرانسه و اتریش تاکید کرد که مذاکرات وین باید منافع و حقوق ایران را تامین کند.

 

حسین امیرعبداللهیان در این پیام تاکید کرد: رفتار غیر مسئولانه و بی عملی اتحادیه اروپا باید پایان یابد.

 

وزیر امورخارجه ایران یادآور شد: در تماس تبریک وزرای خارجه آلمان، فرانسه و اتریش در خصوص سیاست خارجی متوازن و تنظیم روابط با اتحادیه اروپا، ارسال واکسن، افغانستان، منطقه و برجام بحث شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------