آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اتحادیه اروپا: نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست | دبیرکل سازمان ملل خواهان پایان چرخه خطرناک انتقام‌گیری در خاورمیانه شد

سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا با بیان اینکه اتحادیه اروپا گزارش‌های منتشر شده پیرامون حادثه انفجار در اصفهان را دنبال می‌کند، گفت: هنوز تائیدیه‌ رسمی درباره حمله ادعایی…

بلینکن: آمریکا هنوز به توافقی برای بازگشت به مذاکرات ایران دست نیافته است/ طرح‌های جایگزین برجام در دستور کار آمریکا



وزیر خارجه آمریکا،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
وزیر خارجه آمریکا مدعی شد: ما به طور کامل آماده بازگشت به وین و ازسرگیری گفت‌وگوها هستیم، ولی هنوز توافقی با ایران برای بازگشت به مذاکرات نداریم.

به گزارش مهر به نقل از ان پی آر، «آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه آمریکا در نشست خبری خود در نیویورک و در حاشیه نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل در پاسخ به پرسشی در مورد وضعیت مذاکرات احیای برجام با ایران مدعی شد: ما به طور کامل آماده بازگشت به وین و ازسرگیری گفت‌وگوها هستیم، ولی هنوز توافقی با ایران برای بازگشت به مذاکرات نداریم.

 

آنتونی بلینکن در این نشست خبری در مورد آخرین وضعیت مذاکرات هسته‌ای با ایران ادعا کرد: پرسش این است که آیا ایران آماده بازگشت به توافق هست و اگر هست در چه زمانی. ما خیلی صادق و خیلی استوار مسیر دیپلماسی معنادار را دنبال کرده‌ایم تا به پیروی دوجانبه از برجام بازگردیم و همچنین طیف کاملی از نگرانی‌هایی را که ما و خیلی کشورها در مورد ایران دارند، بررسی کنیم.

 

وزیر خارجه آمریکا در ادامه افزود: ما هنوز باور داریم که بازگشت دو طرفه به اجرای تعهدات برجام در راستای منافع ما است و بهترین گزینه در دسترس است تا بتوان برنامه هسته‌ای ایران را محدود کرد.

 

بلینکن در پایان گفت: امکان بازگشت دوطرفه به اجرای تعهدات برجام ابدی نیست و چالش فعلی این است که با گذشت هر روز ایران به فعالیت‌هایش ادامه می‌دهد، این فعالیت‌ها طبق تعهدات این توافق نیست، به ویژه افزودن انباشت اورانیوم با غنای ۲۰ درصد یا حتی ۶۰ درصد و چرخش سریع‌تر سانتریفیوژها، ما به نقطه‌ای در آینده خواهیم رسید که بازگشت دوطرفه به برجام، منافع آن توافق را باز نمی‌گرداند، چرا که ایران بیش از حد در برنامه خود پیشرفت کرده و با بازگشت به برجام، دیگر به عقب نخواهد رفت.

 

 ***

 

سی‌ان‌ان: آمریکا در حال کار روی اجرای طرح‌های جایگزین در صورت تعلل ایران در مذاکرات اتمی است

آمریکا می گوید که در حال کار بر روی طرح های جایگزین اضطراری است که در صورت تعلل ایران برای گفتگو و ادامه پیشرفت هسته ای این کشور، به اجرا در آید.

 

به گزارش شفقنا به نقل از سی‌ان‌ان، یک مقام ارشد وزارت امور خارجه آمریکا اواخر پنجشنبه به خبرنگاران گفت که آمریکا و متحدانش نمی توانند تا همیشه منتظر بازگشت ایران به گفتگوها بمانند. این مقام وزارت خارجه آمریکا گفته صبر ایالات متحده و متحدانش در مورد بازگشت ایران به مذاکرات اتمی تا همیشه ادامه پیدا نخواهد کرد و این صبر حدی دارد.

 

این مقام آگاه آمریکایی افزود: هر دولتی در آمریکا بر سر کار باشد این را می‌داند که اگر ما بفهمیم که ایران جدیتی برای بازگشت به مذاکرات برجام ندارد و یا پیشرفت‌های هسته‌ای تهران به قدری زیاد شده که دیگر برجام معنی پیدا نمی‌کند، آمریکا و متحدانش را به تجدیدنظر وادار خواهد کرد؛ این به ایران بستگی دارد که مذاکرات بازگردد یا باعث ایجاد گزینه ب یا جایگزین در میان دیگر شرکت‌کنندگان در مذاکرات برجام شود؛ اما اولویت آمریکا بازگشت به میز مذاکره است؛ اما در صورت عدم تمایل ایران به بازگشت به مذاکرات وین، آمریکا و متحدانش طرح‌های جایگزین خواهند داشت.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------