آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

آمریکا: پنجره دیپلماسی هرگز بسته نخواهد شد/ برجام نقطه پایان دیپلماسی نیست



رابرت مالی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران اعلام کرد پنجره دیپلماسی هرگز بسته نخواهد شد اما پنجره مذاکرات احیای برجام تا ابد باز نخواهد بود.

به گزارش تسنیم به نقل از وال‌استریت ژورنال، رابرت مالی نماینده ویژه دولت آمریکا روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد پنجره دیپلماسی هرگز بسته نخواهد شد اما این به معنای باز ماندن ابدی پنجره مذاکرات احیای برجام نیست.

 

رابرت مالی که پس از سفر به خاورمیانه و اروپا با خبرنگاران گفتگو می‌کرد، در خصوص تحولات مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران و مذاکرات احیای برجام اظهار داشت: «همه متحدان و شرکای ما نگرانی عمیق و فزاینده‌ای درباره سرعت و جهت پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران دارند و بی‌صبری به دلیل برگزار نشدن مذاکرات در حال افزایش است. در حال حاضر هیچ توضیح مناسبی برای اینکه چرا [از سرگیری] مذاکرات اینقدر به طول انجامیده است، وجود ندارد.»

 

وی ادامه داد: «پنجره دیپلماسی هرگز بسته نخواهد شد. ما حتی اگر در صورت لزوم گام‌های دیگری را دنبال کنیم، هم‌زمان دیپلماسی را ادامه خواهیم داد. البته این بدان معنا نیست که پنجره احیای برجام تا ابد باز خواهد ماند.»

 

نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران اضافه کرد: «ما درباره اینکه اگر ایران به مذاکرات وین بازنگردد چه کاری باید انجام دهیم، زیاد فکر کرده‌ایم. ما ایده‌هایی داریم و درباره اینکه اگر مذاکرات از سر گرفته نشود، چه کارهایی باید انجام دهیم و چه کارهایی را نباید انجام دهیم، با شرکایمان گفتگو کرده‌ایم.»

 

این دیپلمات ارشد آمریکایی در پایان اعلام کرد: «از نظر این دولت [دولت بایدن] برجام پایان تعاملات دیپلماتیک نیست. برجام یک مسیر برای تعاملات دیپلماتیک جامع‌تر بود.»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------