آخرین اخبار سیاست خارجی

پهپادهای ایرانی,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل

اوکراین: پهپادهای شاهد این بار شبانه از راه می رسند!

نیروی هوایی اوکراین مدعی شد: روس‌ها دوباره به طور فعال در حال استفاده از پهپاد شاهد هستند و برای حملات گسترده آماده می‌شوند. به گزارش همشهری آنلاین ؛نیروی هوایی اوکراین…

وزیر خارجه طالبان با امیرعبداللهیان دیدار کرد/ پیشنهادات ایران برای کمک به افغانستان



وزیر خارجه ایران و طالبان،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه‌ دولت طالبان با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه در اسلام‌آباد دیدار کرد. 

به گزارش ایلنا، "عبدالقهار بلخی" سخنگوى وزارت خارجه می‌گوید که در این دیدار دو طرف در مورد روابط سیاسی، بازرگانی و اقتصادی میان دو کشور تبادل نظر کردند.

 

 پیشنهادات ایران برای کمک به افغانستان

وزیر خارجه کشورمان از ارائه چند پیشنهاد ایران برای کمک به مردم افغانستان در اجلاس سازمان همکاری اسلامی خبر داد.

 

به گزارش ایسنا، حسین امیرعبداللهیان بعد از شرکت و سخنرانی  در  هفدهمین نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی که  با موضوع افغانستان در پایتخت کشور پاکستان برگزار شده است ، گفت : امروز در این نشست در ارتباط با موضوع افغانستان چند پیشنهاد را از سوی ایران مطرح کردیم که  مهمترین آن تشکیل صندوقی در سازمان همکاری اسلامی  (OIC) بود که همه کشورهای اسلامی در حمایت از مردم افغانستان و ارسال کمک های انسان دوستانه به مردم این کشور در آن سهیم شوند.

 

وی در این ین ارتباط افزود:  قرار شد که در قطعنامه پایانی این نشست این ایده به عنوان  یک ابتکار سازمان همکاری اسلامی مورد تایید و تصویب سایر کشورهای شرکت کننده قرار بگیرد.

 

این دیپلمات ارشد کشورمان همچنین در ادامه گفت‌وگوی خود با خبرنگاران  با بیان اینکه در این نشست بر موضوع اهمیت  تشکیل دولت فراگیر در افغانستان  تاکید کردیم، افزود:  وزیر امور خارجه هیئت حاکمه موقت افغانستان در حاشیه این کنفرانس حضور دارد ولی چون نمی تواند دولت فراگیر در افغانستان را نمایندگی کند  عملا کرسی افغانستان در این نشست خالی بود و فقط پرچم افغانستان نصب شده بود و من در سخنرانی خود ابراز امیدواری کردم که در آینده نزدیک دولت فراگیر در افغانستان تشکیل شود و نماینده دولت  فراگیر افغانستان بتواند در نشست بعدی سازمان همکاری اسلامی حضور پیدا کند .

 

امیرعبداللهیان همچنین با اشاره به برخی از دیدارهایش در حاشیه این نشست با مقامات شرکت کننده در هفدهمین  نشست اضطراری  وزیران امور خارجه سازمان همکاری اسلامی تصریح کرد: در حاشیه این نشست با  دبیرکل سازمان همکاری اسلامی دیدار کردم  و دیدار خیلی خوبی نیز با آقای عمران خان نخست وزیر پاکستان داشتیم و در ادامه قرار است با یکی دیگر از  مقامات ارشد و عالی رتبه  پاکستان نیز  دیدار و رایزنی کنیم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------