آخرین اخبار سیاست خارجی

تغییر سفیر ایران در آذربایجان،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

تغییر سفیر ایران در آذربایجان/ موسوی به ایران باز می گردد

به گفته یک منبع آگاه در وزارت امور خارجه، ماموریت آقای موسوی سفیر جمهوری اسلامی ایران در باکو پایان یافته است. به گزارش تسنیم، یک منبع آگاه در وزارت خارجه اعلام کرده که…

تهدید آمریکا به خروج از مذاکرات وین/ ایران: ما نیز تا ابد منتظر نمی‌مانیم



سعید خطیب زاده،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به اظهارات همتای آمریکایی خود که تهدید کرده بود در صورت سختگیری تهران، واشنگتن آماده کنار کشیدن از مذاکرات است، نوشت: ایران برای توافق آماده است اما تا ابد منتظر نمی‌ماند.

به گزارش ایرنا، سعید خطیب‌زاده بامداد سه‌شنبه در صفحه شخصی توئیتر خود افزود: آمریکا سالهاست که از برجام "کنار کشیده" است. از این رو است که باید اطمینان یابیم که این اتفاق دیگر تکرار نمی‌شود.

 

سختگوی وزارت امور خارجه کشورمان ادامه داد: همه کشورها برای خود «گزینه‌های جایگزین» دارند؛ هرچند که توخالی بودن گزینه جایگزین آمریکا پیش از این ثابت شده است. درشت‌گویی و بلوف‌زنی نتیجه نداشته و نخواهد داشت. این اتخاذ تصمیم است که نتیجه می‌دهد.

 

وی تصریح کرد: اگر کاخ سفید تصمیمش را بگیرد، توافق کاملاً در دسترس است. ایران برای توافق آماده است، اما تا ابد منتظر نمی‌ماند.

 

***

 

تهدید آمریکا به خروج از مذاکرات وین

وزارت خارجه آمریکا تهدید کرد درصورتی که ایران ناسازگاری از خود نشان دهد، واشنگتن آمادگی خروج از مذاکرات وین را خواهد داشت.

 

به گزارش ایسنا، "ند پرایس" سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه در کنفرانسی خبری مدعی شد: درصورتی که ایران در خصوص حصول پیشرفت از خود ناسازگاری نشان دهد، ما آماده کنار کشیدن خواهیم بود.

 

وی افزود که اگر ایران «با حسن نیت به تعامل نپردازد»، ایالات متحده به همراه متحدان و شرکایش به دنبال «راه‌های جایگزین» خواهند گشت.

 

بر اساس گزارش رویترز، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در خصوص راه‌های جایگزین اطلاعات بیشتری ارائه نکرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------