آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

هشدار انگلیس نسبت به سفر اتباع این کشور به ایران



وزارت خارجه انگلیس،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
وزارت خارجه انگلیس در بیانیه جدیدی که امروز روی پایگاه اطلاع رسانی خود قرار داد نسبت به سفر اتباع خود به ایران هشدار داد.

به گزارش شفقنا، در بیانیه وزارت خارجه انگلیس که روی تارنمای آن منتشر شد، ادعا شده است که خواه شما یک تابعیت دوگانه بریتانیایی-ایرانی باشید یا نباشید این خطر بسیار زیاد است که خودسرانه در ایران دستگیر، بازجویی یا بازداشت شوید.

 

در بیانیه یادشده ادعا شده است: تعدادی از ایرانیان-بریتانیایی دوتابعیتی در ایران بازداشت شده‌اند که در حال گذراندن دوره‌های حبس طولانی هستند. ایران اخیراً اتباع اروپایی غیرایرانی را نیز که با ویزای توریستی سفر می کردند، بازداشت کرده است.

 

این بیانیه مدعی شده است: روند عدالت کیفری که در چنین مواردی دنبال می شود کمتر از استانداردهای بین المللی است. در چنین مواردی توانایی وزارت خارجه انگلیس برای ارائه پشتیبانی کنسولی بسیار محدود است. داشتن ارتباطات با انگلیس می تواند دلیل کافی برای مشکوک شدن مقامات به فعالیت های شما باشد.

 

در بیانیه وزارت امور خارجه انگلیس با اشاره به اینکه ایران تابعیت مضاعف را به رسمیت نمی‌شناسد ادعا شده است: اگر شما تابعیت دوگانه بریتانیایی-ایرانی دارید و بازداشت شوید، وزارت خارجه از بازداشت شما توسط مقامات ایران مطلع نخواهد شد و اجازه دسترسی به شما نخواهد داشت و توانایی ما برای ارائه کمک کنسولی بسیار محدود خواهد بود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------