آخرین اخبار سیاست خارجی

کمک ایران به حوثی ها،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

مقام آمریکایی: ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده و از طریق آن حملات حوثی‌ها را هدایت می‌کند

مقام آمریکایی مدعی شد که ایران یک کشتی اطلاعاتی را در نزدیکی جیبوتی مستقر کرده است. به گزارش انتخاب به نقل از العربیه، فرمانده ناوگان آمریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری…

امیرعبداللهیان: برای رسیدن به توافق قوی و پایدار، مسیر مذاکرات را ادامه می‌دهیم/ حمید نوری فورا آزاد شود



امیرعبداللهیان،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
وزیر امور خارجه با بیان این‌که برای رسیدن به توافق قوی و پایدار، مسیر مذاکرات را ادامه می‌دهیم، تصریح کرد: آمریکا باید مشخص کند خواهان توافق است یا به دنبال تکرار یک طرفه خواسته‌های خود. هر دو همزمان با هم ممکن نیست.

به گزارش فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بامداد امروز (چهارشنبه) در توئیتی به گفت‌وگوی تلفنی شب گذشته‌اش با جوزپ بورل مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پرداخت و نوشت: با جوزپ بورل گفت‌وگوی تلفنی داشتم. توافق تنها بر مبنای درک مشترک و رعایت منافع متقابل ممکن است.

 

وی با بیان این‌که «برای رسیدن به یک توافق قوی و پایدار، مسیر مذاکرات را ادامه می‌دهیم»، افزود: آمریکا باید مشخص کند خواهان توافق است یا به دنبال تکرار یک طرفه خواسته‌های خود است. هر دو همزمان با هم ممکن نیست.

 

جوزپ بورل سه‌شنبه از گفت‌وگوی تلفنی با امیرعبداللهیان خبر داد و در توئیتی نوشت: «دوباره با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران گفت‌وگو کردم. اگر خواستار حصول توافق هستیم، اکنون نیاز به تصمیم‌گیری است. توافق هنوز امکانپذیر است، اما فضای سیاسی برای احیای برجام ممکن است به زودی محدود شود».

 

***

 

گفتگوی تلفنی وزیر خارجه ایران و سوئد

وزیر امور خارجه در گفت‌وگوی تلفنی با همتای سوئدی خواستار آزادی فوری «حمید نوری» شهروند ایرانی زندانی در این کشور شد و وزیر خارجه سوئد هم گفت که دولت و سیستم قضایی این کشور تحت تاثیر تبلیغات گروهک منافقین قرار نمی‌گیرد.

 

امیرعبداللهیان،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران عصر سه شنبه ۱۴ تیر ماه تلفنی با خانم «آن لینده» وزیر امور خارجه سوئد گفت‌وگو کرد.

 

توسعه همکاری‌های دوجانبه و مهم‌ترین موضوعات مورد اهتمام دو کشور از جمله مباحث مورد گفت‌وگو در این رایزنی تلفنی بود. 

 

* روابط دو کشور تحت تاثیر تبلیغات بی پایه یک گروهک تروریستی قرار نگیرد

وزیر امور خارجه کشورمان در این گفت‌وگوی تلفنی با اشاره به سوابق طولانی روابط دو کشور اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران به توسعه مناسبات با اروپا از جمله سوئد توجه دارد. هر دو طرف باید تلاش کنیم تا روابط دو کشور در زمینه‌های تجاری و اقتصادی بیش از گذشته شکوفا شود.

 

امیرعبداللهیان خطاب به همتای سوئدی با بیان این‌که نقشه راه همکاری‌های دو کشور ترسیم شده، اظهار داشت: با شما موافقم که باید برای اجرایی و عملیاتی شدن این برنامه اقدام جدی و مشترک صورت گیرد.

 

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین بر لزوم توجه هر دو طرف بر رفع سوء تفاهمات و موضوعاتی که در راه توسعه مناسبات دوجانبه مانع ایجاد کرده، تأکید کرد و افزود: روابط دیرینه دو کشور نباید تحت تأثیر تبلیغات و اقدامات بی پایه و اساس یک گروهک تروریستی که سوابق جنایت‌های آن علیه ملت ایران بر همگان روشن است، قرار بگیرد.

 

* حمید نوری فورا آزاد شود

امیرعبداللهیان همچنین در این گفت‌وگو خواستار آزادی فوری حمید نوری شهروند ایرانی که با اتهامات کاملا بی اساس گروهک تروریستی منافقین در سوئد در بازداشت به سر می‌برد، شد.

 

دو وزیر در این خصوص به تفصیل مذاکره کردند.

 

گفتنی است امیرعبداللهیان همچنین عصر سه شنبه با فرزند حمید نوری نیز ملاقات کرده بود. امیرعبداللهیان در این دیدار تأکید کرد جمهوری اسلامی ایران پرونده حمید نوری را با حساسیت زیاد دنبال می‌کند و نهایت تلاش خود را برای آزادی او به کار خواهد بست.

 

* دولت و سیستم قضایی سوئد تحت تاثیر تبلیغات گروهک منافقین قرار نمی‌گیرد

وزیر امور خارجه سوئد نیز در گفت‌وگوی تلفنی عصر سه شنبه ۱۴ تیر ماه سال جاری با اشاره به روابط تاریخی دو کشور اظهار داشت: روابط با جمهوری اسلامی ایران برای سوئد از ارزش بالایی برخوردار است و معتقدیم ایران نقش بسزایی در صلح و ثبات منطقه دارد.

 

خانم آن لینده با اشاره به تلاش‌های گروهک منافقین برای تأثیرگذاری بر دادگاه حمید نوری، شهروند ایرانی که به اتهامات بی اساس در سوئد مورد محاکمه قرار گرفته، اعلام کرد: دولت و سیستم قضایی سوئد تحت تأثیر تبلیغات این گروه قرار نخواهد گرفت.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------