آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اتحادیه اروپا: نشانه‌ها حاکی از کاهش تنش‌هاست | دبیرکل سازمان ملل خواهان پایان چرخه خطرناک انتقام‌گیری در خاورمیانه شد

سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا با بیان اینکه اتحادیه اروپا گزارش‌های منتشر شده پیرامون حادثه انفجار در اصفهان را دنبال می‌کند، گفت: هنوز تائیدیه‌ رسمی درباره حمله ادعایی…

آمریکا: در بازگشت به پایبندی متقابل به برجام ثابت قدم هستیم



برجام،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا در حالیکه که مذاکرات احیای برجام در انتظار تصمیم سیاسی دولت این کشور است، ادعا کرد واشنگتن در بازگشت به پایبندی متقابل به برجام ثابت قدم است.

به گزارش ایرنا، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه در حاشیه نشست وزرای خارجه آسه آن در پنوم پن پایتخت کامبوج با جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار و گفتگو کرد.

 

بر اساس بیانیه وزارت خارجه آمریکا، بلینکن از تلاش‌های مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برای دستیابی به بازگشت متقابل به پایبندی به برجام قدردانی کرد.

 

در این بیانیه آمده است: وزیر امور خارجه آمریکا خاطرنشان کرد که ایالات متحده آمریکا در تمایل به بازگشت متقابل به پایبندی به برجام صادق و ثابت قدم است.

 

در این بیانیه آمده است: بلینکن و بورل در مورد تعهد مشترک به حمایت از اوکراین و پاسخگو ساختن روسیه به دلیل جنگ غیرموجه این کشور در اوکراین و تأثیرات جهانی ناشی از آن بر بازارهای انرژی و امنیت غذایی گفتگوکردند.

 

بر اساس این بیانیه، دو طرف همچنین در مورد اهمیت صلح و ثبات در تنگه تایوان برای منطقه هند و اقیانوسیه و جهان گفتگو کردند.

 

پرایس: آمریکا در تلاش برای بازگشت متقابل به برجام، «صادق و ثابت‌قدم» است

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که واشنگتن در تلاش‌هایش برای بازگشت دوجانبه به توافق هسته‌ای «صادق و ثابت‌قدم» است.

 

ند پرایس روز پنجشنبه درباره دیدار بلینکن و بورل گفت: وزیر خارجه آنتونی بلینکن با جوزپ بورل - نماینده عالی اتحادیه اروپا - در حاشیه نشست وزرای خارجه اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا در پنوم‌پن کامبوج دیدار کرد. وزیر خارجه و نماینده عالی اتحادیه اتحادیه اروپا در رابطه با تعهد مشترکمان نسبت به حمایت از اوکراین و مسئول دانستن روسیه در رابطه با جنگ غیرقابل‌ توجیهش - که تاثیراتی بر بازار انرژی و امنیت غذایی گذاشته است - گفت‌وگو کردند.

 

وی ادامه داد: وزیر خارجه از نماینده عالی اتحادیه اروپا به دلیل تلاش‌هایش برای حصول بازگشت متقابل به پایبندی به برنامه جامع اقدام مشترک قدردانی کرد و اشاره داشت که ایالات متحده در تلاش‌هایش برای رسیدن به این هدف صادق و ثابت‌قدم است. آن‌ها همچنین در رابطه با اهمیت صلح و ثبات در تنگه تایوان برای هند-آرام و جهان به صحبت پرداختند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------