آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

دیدار بلینکن و گروسی؛ تأکید آمریکا بر حمایت از آژانس در موضوع راستی‌آزمایی برنامه هسته‌ای ایران



بلینکن و گروسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
بلینکن و گروسی با یکدیگر دیدار کردند.

به گزارش انتخاب، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، در دیدار با رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، بر حمایت آمریکا از مأموریت‌های آژانس، از جمله رسیدگی به مسائل مرتبط با راستی‌آزمایی برنامه هسته‌ای ایران تأکید کرد.

 

دیدار وزیر خارجه ایالات متحده و مدیرکل آژانس روز جمعه ۲۵ اسفند، در وین اتریش انجام شده و گفت‌وگوهای دو طرف موضوعات مختلفی از جمله مسائل ایمنی، امنیت و مسائل پادمانی و همچنین حضور آژانس در نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا در اوکراین را در بر گرفته است.

 

به گفته متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، بلینکن در این دیدار بر حمایت قوی ایالات متحده از مأموریت بین‌المللی راستی‌آزمایی آژانس در زمینه منع اشاعه هسته‌ای، از جمله در رسیدگی به مسائل راستی‌آزمایی معوق در ایران، تأکید کرده است.

 

او همچنین به نقش حیاتی آژانس در کمک به کشورهای عضو برای توسعه و بهره‌مندی از کاربردهای صلح‌آمیز انرژی هسته‌ای، برای کمک به دستیابی به اهداف توسعه پایدار سازمان ملل، از جمله مقابله با چالش تغییرات آب و هوایی جهانی اشاره کرده است.

 

جزئیات دیگری از این دیدار منتشر نشده و تنها حساب کاربری گروسی در شبکه ایکس با انتشار تصاویری از این دیدار، از گفت‌وگو با وزیر خارجه آمریکا ابزار خشنودی کرده و حمایت ایالات متحده از آژانس را ضروری خوانده است.

 

گروسی کمتر از دو هفته پیش مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارشی به شورای حکام آژانس با انتقاد از رویکرد ایران در کاهش همکاری با آژانس، تأکید کرده بود که ذخایر اورانیوم غنی‌شده ایران همچنان در حال افزایش است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------