آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

جزئیات پیشنهاد آمریکا به حماس

وزیر خارجه آمریکا توافق آتش‌بسی که به حماس پیشنهاد شده را «بسیار سخاوتمندانه» توصیف کرد و گفت حماس باید هرچه سریع‌تر درباره آن تصمیم‌گیری کند. به گزارش ایسنا، «آنتونی…

کاخ سفید در واکنش به ادعای رسانه‌ها درباره پیام ایران: تهران اگر خواهان آتش‌بس در غزه است بر حماس فشار بیاورد



جان کربی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی کاخ سفید گزارش برخی از رسانه‌های ایران را مبنی بر این که ایران در پیامی به ایالات متحده، شرط عدم انجام حمله تلافی‌جویانه حمله به کنسولگری خود در دمشق را منوط به برقراری آتش بس کرده است، رد کرد.

به گزارش انتخاب، جان کربی روز دوشنبه ۲۰ فروردین در یک کنفرانس خبری تلفنی گفت: «من واقعا نظری در مورد گزارشی که ایران می گوید، ندارم. از پاسخ دادن خودداری می‌کنم و صادقانه بگویم، اگر ایران خواهان آتش‌بس در غزه است، باید تمام راه‌های در اختیارش را برای اعمال فشار بر حماس برای پذیرش توافقی که روی میز است به کار گیرد.»

 

او ادامه داد: «اگر ایرانی‌ها واقعا این را می‌خواهند، ما می‌خواهیم شاهد آغاز فشار آنها بر حماس باشیم. این بهترین نتیجه برای دستیابی به آتش‌بس است.»

 

او گفت: «ما خواهان آتش‌بسی هستیم که زنان، مجروحان، بیماران، و سالمندان را آزاد کند، و این واقعا تمرکز ما است. اگر آنها در مورد آتش‌بس صادق و جدی هستند باید از نفوذی که بر حماس دارند برای فشار آوردن جهت تحقق پاسخ مثبت به پیشنهاد روز میز استفاده کنند.»

 

این مقام ارشد رسانه ای شورای امنیت ملی کاخ سفید گفت: «ایران تهدیدهای بسیار علنی علیه اسرائیل کرده است و یکی از مواردی که رئیس‌جمهوری آمریکا در تماس خود با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، گفت این بود که دولت اسرائیل می‌تواند بر پشتیبانی آمریکا برای هرگونه نیاز دفاع از خود در برابر تهدیدات مستقیم ایران علیه اسرائیل حساب کند.»

 

کربی ادامه داد: «نه فقط نیروهای ما، بلکه پرسنل دیپلماتیک ما نیز در عراق و سوریه دائما در معرض تهدید هستند و ما این موضوع را جدی می‌گیریم. بنابراین ما اقدامات حفاظتی مناسبی را انجام می‌دهیم و برپایه تغییرات، نوع پاسخ متناسب را آماده داریم و این موضع تغییر نکرده و نخواهد کرد. ما تهدید علیه مردم‌مان را جدی می‌گیریم و می‌دانیم که آن گروه‌هایی که چنین حملاتی را انجام می‌دهند، توسط سپاه پشتیبانی، تجهیز و تأمین مالی می‌شوند.»

 

ساعاتی پیش، رسانه عرب‌زبان به نقل از یک منبع دیپلماتیک عرب گزارش داده که ایران به آمریکا گفته در صورت برقراری آتش‌بس در غزه، از پاسخ دادن به حمله اسرائیل علیه کنسولگری خود در دمشق خودداری خواهد کرد.

 

این رسانه روز یکشنبه گزارش داد منبع مزبور که نخواسته نامش فاش شود، روز جمعه گفت: «اگر آمریکا موفق به مهار وضعیت شود، موفقیت بزرگی برای دولت بایدن خواهد بود و می‌توانیم بر مبنای آن کار کنیم.»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------