آخرین اخبار سیاست خارجی

خبر سفر وزیر کره شمالی به تهران,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

خبرگزاری کره شمالی جلوتر از مسوولان ایران

خبرگزاری کره شمالی‌، خبر سفر وزیر شان به تهران را منتشر کرد اما در تهران،‌ هیچ مقام مسوول ایرانی تاکنون در این باره توضیحی نداده است. به گزارش عصرایران ؛‌با وجود اینکه…

نگرانی اسراییل :همکاری ایران و آمریکا خطرناک تر از داعش



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,مساله هسته ای ایران

 

اخبار سیاست خارجی - نگرانی اسراییل :همکاری ایران و آمریکا خطرناک تر از داعش

جرالد اشتنبرگ استاد علوم سیاسی دانشگاه بار ایلان اسراییل نیز در این باره می گوید: خطر گروه داعش بسیار جدی است ، اما تشکیل یک ائتلاف ایرانی - آمریکایی برای مقابله با داعش به اندازه دست یابی ایران به سلاح هسته ای خطری جدی تر برای اسراییل است.

مقامات اسراییلی از سایه افکن شدن بحران عراق بر مساله هسته ای ایران و احتمال همکاری ایران و آمریکا به منظور مقابله با داعش نگرانند.

به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری بلومبرگ یکی از مشاوران بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به بلومبرگ گفت ، مقامات تل آویو در این باره به آمریکا هشدار داده اند و در حال رایزنی با مقامات آمریکایی هستند.

این مشاور نتانیاهو به شرط فاش نشدن نامش به بلومبرگ گفت: اسراییل از اینکه ایران در نهایت برنده اصلی بحران عراق باشد، نگران است و این مساله را به آمریکایی ها هشدار داده است.

نتانیاهو روز یکشنبه در مصاحبه ای با شبکه " ان بی سی" آمریکا در نخستین واکنش رسمی خود نسبت به تحولات عراق نسبت به اینکه مساله هسته ای ایران در حاشیه این بحران قرار بگیرد ابراز نگرانی کرد.

نخست وزیر راست گرای اسراییل با هشدار به آمریکا درباره همکاری احتمالی با ایران در بحران عراق، به ان بی سی گفت:" اگر دو دشمن ما در حال جنگ با هم باشند این به نفع ماست چون هر دو تضعیف می شوند؛ اما اگر نتیجه بحران جاری در عراق با بیرون آمدن ایران با سلاح هسته ای از این بحران پایان یابد، این مساله یک اشتباه تراژیک خواهد بود.

موشه مائوز استاد مطالعات خاورمیانه در دانشگاه عبری اورشلیم در تشریح وضعیت جاری در عراق با تایید این مساله که بحران تحرکات داعش در عراق یک بحران جدی برای منطقه است ، می افزاید: آمریکا باید در این بحران دست به انتخاب های سختی بزند ، مثل انتخاب بین دو بیماری وبا و طاعون.

جرالد اشتنبرگ استاد علوم سیاسی دانشگاه بار ایلان اسراییل نیز در این باره می گوید: خطر گروه داعش بسیار جدی است ، اما تشکیل یک ائتلاف ایرانی - آمریکایی برای مقابله با داعش به اندازه دست یابی ایران به سلاح هسته ای خطری جدی تر برای اسراییل است.
اخبار سیاست خارجی - عصر ایران

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------