آخرین اخبار سیاست خارجی

ترامپ و رئیسی،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی

اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟

سفیر اسبق ایران در انگلستان نگاهی به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ در ایران دارد و خاطرنشان می‌کند که «نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پیروزشدن بایدن، ترامپ یا هر…

کاخ سفید: برجام بهترین راه در قبال موضوع هسته‌ای ایران است/ بورل: با اسرائیل درباره توافق هسته‌ای ایران اختلاف نظر داریم



اخبار،اخبار جدید،اخبار روز
سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد برجام (توافق هسته‌ای) بهترین راه در قبال موضوع هسته‌ای ایران است.

به گزارش فارس، «کارین جین ژان پیره» سخنگوی کاخ سفید روز دوشنبه گفت تحقیقات درباره تخریب در دو خط گازی نورد استریم زمان بر خواهد بود و رئیس جمهور آمریکا گزارش‌هایی در این باره دریافت خواهد کرد.

 

وی که با «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا به پورتوریکو سفر کرده، در جمع خبرنگاران درباره توافق با ایران نیز گفت: «نگرانی‌هایی از ایران داریم اما توافق هسته‌ای همچنان بهترین راه برای مقابله چالش هسته‌ای ایران است».

 

واشنگتن مدعی است در تلاش است از طریق مذاکرات وین به توافق هسته‌ای برجام که دولت پیشین آن کشور از آن خارج شد بازگردد.

 

«برایان ای نلسون»، معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا چندروز پیش گفته بود: «تا زمانی که ایران از بازگشت دوجانبه به اجرای کامل برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) خودداری کند آمریکا به اجرای تحریم‌های خود در زمینه فروش نفت و محصولات پتروشیمی ایران ادامه خواهد داد.»

  

بورل: با اسرائیل درباره توافق هسته‌ای ایران اختلاف نظر داریم

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در آستانه جلسه مشترک با مقامات رژیم صهیونیستی تصریح کرد که بروکسل و تل‌آویو درباره توافق هسته‌ای ایران با یکدیگر اختلاف نظر دارند.

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

به گزارش ایرنا، جوسپ بورل روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران در پاسخ این سووال که « آیا زمینه مشترکی بین اسرائیل و اتحادیه اروپا در مورد توافق هسته ای ایران وجود دارد؟» گفت: این یکی از موضوعاتی است که قطعاً ما در آن اختلاف نظر داریم. یائیر لاپید در بیان مخالفت خود با این مساله بسیار رک بوده است. اما من یک مأموریت از سوی سازمان ملل دارم و این چیزی است که سعی می کنم انجام دهم. 

 

وی در عین حال ادعا کرد: فعلاً مذاکرات [رفع تحریم] به بن بست خورده است. 

 

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------