آخرین اخبار سیاست خارجی

سلاح هسته‌ای ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به ادعاهای رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه ایران تا دستیابی به اورانیوم با غنای مورد نیاز…

گروسی: ایران با ناظران هسته‌ای سازمان ملل اختلاف دارد | مذاکرات هسته‌ای متوقف شده است



اخبار،اخبار جدید،اخبار روز
رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مدعی شد که ایران با ناظران هسته‌ای سازمان ملل بر سر اطلاعاتی که باید ارائه دهد، اختلاف دارد.

به گزارش همشهری، «رافائل گروسی» رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز (جمعه) در نشستی در رم، پایتخت ایتالیا مدعی شد که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ممکن است با ایران در مورد تعهداتش با این آژانس به نتیجه نرسد.

 

به گزارش خبرگزاری رویترز، او در این نشست گفت: «ما باید روابط خود را به مسیر اصلی بازگردانیم.»

 

گروسی در ادامه تأکید کرد که او «هنوز امیدوار است» که تهران به برخی از سوال‌ها و موارد مبهم در برخی فعالیت‌های هسته‌ای خود پاسخ دهد.

 

رافائل گروسی در ادامه سخنان خود گفت که این طور به نظر می‌رسد که مذاکرات هسته‌ای با ایران متوقف شده و آن شتاب لازم را ندارد.

 

وی در مورد اعلام رسمی مقامات کشورمان مبنی بر آغاز غنی‌سازی اورانیوم با خلوص ۶۰ درصد در نیروگاه اتمی فردو اظهار نگرانی کرد.

 

او در ادامه سخنانش تصریح کرد: «ایران به ما اطلاع داد که ظرفیت غنی‌سازی اورانیوم ۶۰ درصدی خود را ۳ برابر می‌کند، نه ۲ برابر... ۳ برابر می‌کند؛ که این رقم بسیار نزدیک به سطح نظامی یعنی ۹۰ درصد است.»

 

گروسی توضیح داد: «این مسئله اصلاً پیش پاافتاده نیست. این موضوعی است که می‌تواند عواقبی به همراه داشته باشد. ما باید راستی آزمایی کنیم.»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------